Eğitimde Örnek Proje

13 Temmuz 2012

3+1 sistemi ile örnek bir projeye imza atan Sakarya Üniversitesi, öğrencileri için hayata bir adım önde başlaması ve kendini geliştirmesi için tüm fırsatları değerlendiriyor.

Mesleki eğitimde yeni bir model olan 3+1 sistemini Türkiye’ye kazandıran Sakarya Üniversitesi, öğrencileri için hayata bir adım önde başlaması ve öğrencilerinin kendini geliştirmesi için tüm fırsatları değerlendiriyor.

Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören meslek yüksekokulu öğrencileri 3 dönem okulda teorik ve uygulamalı dersler görürken, 1 dönemini de kamu veya özel sektör kuruluşlarında çalışarak geçirecek. Böylece öğrenciler üniversite okurken iş hayatıyla tanışma fırsatı bulacak ve hayata bir adım önde başlayacak.

Sistemin hayata geçirilmesine katkı sağlayan Sakarya Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Sarıbıyık, 3+1 sistemiyle ile ilgili çeşitli açıklamalarda bulundu. Doç. Dr. Sarıbıyık, “Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencileri istihdama yönelik yetişmelerini sağlamak amacı ile eğitim-öğretimin 3 döneminin okulda ders, 1 dönemin işletmelerde uygulamalı olarak yapılmasını plandık” diye konuştu.

48 Farklı Programda Uygulanacak

Doç. Dr. Mehmet Sarıbıyık 3+1 sistemini hakkında “3+1 sistemi; 3 dönemin okulda ders, 1 dönemin işletmelerde uygulamalı olarak yapılmasıdır. Ülkemizin gereksinimi olan kaliteli meslek eğitimi almış, sorumluluk sahibi, üretken ve yetkin nitelikli eleman yetiştirmeyi amaç edinen Yüksekokul programlarında 4 yarıyıllık eğitim-öğretim, teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Meslek Yüksekokulu öğrencilerimizin istihdama yönelik yetişmeleri için gerekli olan uygulama becerisi kazanmalarını sağlamak amacı ile Sakarya Üniversitesi bünyesindeki Meslek Yüksekokullarında yer alan 48 farklı programda bu sistemi geliştirdik” açıklamasında bulundu.

3+1 eğitim modelinin üniversite ve sanayi işbirliğini en iyi yansıtan projelerden biri olduğunu kaydeden Sarıbıyık, bu model sayesinde nitelikli işgücü yetiştirirken üniversite ve sanayinin imkanları birlikte kullanılarak bir sinerji oluşturulacağını ifade etti.  Doç. Dr. Sarıbıyık, bu projeden beklentilerini ise şu şekilde ifade etti: “Hedefimiz; Bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlığına sahip nitelikli insan gücünü yetiştirmek.”

İlgi Büyük

İş dünyasının projeye çok büyük ilgisi olduğu bilgisini veren Doç. Dr. Sarıbıyık, özel ve kamu kuruluşlarına bilgilendirme ziyaretleri yaptıklarında çok iyi geri bildirimler aldıklarını ifade etti. Bu uygulamanın bir üniversite-sanayi işbirliği modeli olduğunu altını çizen Doç. Dr. Sarıbıyık, bu bağlamda projenin her aşamasında ortaklarıyla birlikte hareket edeceklerini ifade etti.

Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören meslek yüksekokulu öğrencilerinin de, bu sistemin kendilerine fayda getireceğinin farkında olduğunu belirten Doç. Dr. Sarıbıyık; “Bizim gördüğümüz kadarı ile öğrencilerimiz bu uygulamaya çok olumlu bakıyor. Hatta aftan gelen bazı öğrencilerin bu sisteme dâhil olmak için talepte bulunduklarını biliyoruz” şeklinde konuştu.

Zor Olan Bu İşe Başlamaktı

Doç. Dr. Sarıbıyık; “Mesleki eğitimde uygulamanın öneminin farkındayız. Çin atasözünde de belirtildiği gibi “Duyarsam unuturum, görürsem hatırlarım, yaparsam öğrenirim” düsturu bizim için önemlidir. Modelin; öğrenci, istihdam sektörü, öğretim elemanları ve topluma oldukça fazla yararlarının olacağını düşünüyoruz. Dolayısı ile zor olan bu işe başlamaktı ve biz bunu başardık ve geri dönmeyi düşünmüyoruz” diye konuştu.

Hedefimiz Dinamik İşbirliği Etkisi Oluşturmak

3+1 Eğitim Modeli ile işletmelerin ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü iş dünyası ile birleştirmek olduğunu ifade eden Doç. Dr. Sarıbıyık; “Meslek Yüksekokulu öğrencileri, eğitimleri süresince kazandıkları bilgi ve deneyimlerini, “Mesleki Uygulamalar” dersi adı altında kamu/özel kurum ve kuruluşlarda uygulamalı eğitimle pekiştirmelerini sağlamaktır. Ayrıca Üniversitenin imkanlarını iş dünyası ile iş dünyasının imkanlarını üniversite ile paylaşmak ve bu sağlanan dinamik işbirliği ile sinerji etkisi oluşturmaktır” açıklamasında bulundu.

Projenin Yararları Çok Fazla

Doç. Dr. Sarıbıyık; “Öğrencilerimiz teorik bilgileri ile uygulama becerisini bütünleştirerek, uygulama becerisine sahip olacak. İş bulma imkanları, özgüveni, sorumluluk duygusu ve çalışma alışkanlıkları olumlu yönde gelişecek. Eğitim programlarının, sanayinin gereksinimleri doğrultusunda yenilenmesini teşvik edecek, sanayi ve işletme imkanları okulun laboratuarları gibi olacaktır. Böylece okulun teknik gelişmeler eğitim programlarının güncelleşmesini sağlayacaktır. Üniversitede görev yapmakta olan öğretim elemanları ile daha rahat ilişki içine girebilecektir. Bu ilişki neticesinde iş dünyasının pratikte yaşadığı sorunlara çözümler üretilecek ve üniversite-iş dünyası iş birliği ile Ar-Ge faaliyetleri artacaktır. Ayrıca mezun ettiği öğrencilerinin kolay ve iyi imkanlarla iş bulması nedeniyle tercih edilen bir üniversite olacaktır” şeklinde konuştu.

SATSO’nun Desteği Çok Fazla

Doç. Dr. Sarıbıyık; “Bu uygulama gecikmiş bir uygulamadır diye düşünüyorum. Gecikmiş olmasındaki temel sorunu da işletmelerin bu uygulamaya hazır olmamalarıdır. Ama yeni çıkan torba yasa ile aşılan sigorta sorunu ve ekibimizin gayretleri ile yaptığımız tanıtım faaliyetleri işimizi kolaylaştırıyor. Evet işyeri bulmakta sıkıntılarımız var ama yaptığımız işbirlikleri ile aşmaya çalışıyoruz. Bu anlamda SATSO’nun katkıları oldukça fazla ve artarak devam etmesini bekliyoruz” dedi.

Uygulama Eylül 2012’de Faaliyete Geçiyor

Uygulamanın Eylül 2012 güz döneminden itibaren işletmelere öğrenci göndermeye başlayacağını belirten Doç. Dr. Sarıbıyık; “ İşletmelerden gelen talepler MEYOK koordinatörlüğümüzde toplanmakta ve sisteme yüklenmektedir. Konuya ilgi duyan işletmelerin talep formlarını doldurarak bize ulaştırmalarını bekliyoruz. Kurmuş olduğumuz www.meyok.sakarya.edu.tr adresinden talep formlarına ve konu ile ilgili detaylı bilgiye ulaşılabilmektedir” dedi.

Öğrencilerde Heyecanlı

Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören meslek yüksekokulu öğrencileri ise 3+1 sistemi hakkındaki düşünceleri ise şu şekilde;

Büşra Düşünmez (Akyazı MYO – Muhasebe Bölümü) : “3+1 sistemi hakkında yeterince bilgim var. İş deneyimi konusunda bana yararlı olacağını düşündüğüm için 1 dönem boyunca uygulamalı eğitime gitmek istiyorum.

Mutlu Kocaman (Sakarya MYO – Makine Bölümü) : “Bu uygulamayı bize tanıttılar. Ancak bir yandan iyi bir yandan kötü. 1 dönem okuldan uzak olmak demek derslerin sıkıştırılacağı anlamına da gelebilir. Ama ben yine de bu uygulamayı istiyorum. Çünkü bölümüm üzerine daha iyi şeyler öğreneceğim, sadece teorik bilgilerle kalmayacağım. Mezun olmadan iş hayatına önemli adım atmış olacağım.

Gözde Çelik (Sakarya MYO – Çevre Koruma ve Kontrol Bölümü) : “3+1 sistemini biliyorum ve tabi ki de uygulamaya gitmek istiyorum. Çünkü normal staj 30 iş günü iken 1 dönem uygulamada olmak bizler açısından gayet iyi. İş hayatına başlamış olacağız.

Sedanur Demir (Sapanca MYO – İklimlendirme Bölümü) :  Sistem hakkında yeterince bilgim var. Uygulamaya gitmek tecrübe konusunda iyi olacak ve bu uygulamaya gitmek istiyorum.

13/07/2012 – YC

 

16 kez görüntülendi.
13 Temmuz 2012 - 7:19