Prof. Bostancı, Helal Ürünler Sempozyumunu Anlattı

13 Mart 2015

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Bostancı, TRT Arapça kanalında katıldığı programda önümüzdeki hafta düzenlenecek olan ‘Uluslararası Helal Ürünler Ekonomisi Sempozyumu’nu anlattı.

SAÜ İlahiyat Fakültesi Arap Dili ve Belagatı Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bostancı TRT Arapça kanalında Elvan-ı Seba adlı programa katıldı. 11 Mart 2015 Çarşamba günü canlı olarak yayımlanan programda 19-20 Mart tarihlerinde Sakarya Üniversitesi’nde düzenlenecek olan Uluslararası Helal Ürün Ekonomisi Sempozyumu ele alındı.  

Suudi Arabistan Uluslararası İslam Finans ve Ekonomi Kurulu ile Sakarya Üniversitesi işbirliğiyle düzenlenecek Sempozyumun, Sakarya Üniversitesi adına, koordinatörlüğünü yürüten Prof. Dr. Bostancı, programda sempozyumun neden düzenlendiği, böylesi büyük bir organizasyonun neden İstanbul’da değil de Sakarya’da yapıldığı, sempozyumun hedeflerinin ve ele alınacak konuların neler olduğu, sempozyumun önemi ve benzer sempozyumlardan farkı gibi konularda kendisine yöneltilen soruları Arapça olarak cevapladı. Ahmet Bostancı programda sempozyuma 10’un üzerinde ülkeden çok sayıda akademisyenin katılımının beklendiğini, ayrıca İspanya’dan Kurtuba TV adlı televizyon kuruluşunun da 4 kişilik bir ekiple sempozyumu takip etmek üzere Sakarya’ya gelmek için başvuruda bulunduğunu ifade etti. 

19-20 Mart 2015 tarihleri arasında SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan Uluslararası Helal Ürün Ekonomisi Sempozyumu, dünyanın çeşitli ülkelerinden akademisyenleri bir araya getirerek helal ürün standartlarını tartışmaya açmak ve belli konularda sonuca varmayı hedefliyor. Sempozyumda Kur’ân ve sünnete göre helal-haram standardı, gıda üretiminde helal niteliğinin gerçekleşme yolları, emülsiyon, jelatin, alkol, bazı tatlandırıcılar gibi gıda katkı maddelerinin fıkhi hükmü, genetiği değiştirilmiş ürünleri üretme ve tüketmenin dini boyutu, Müslüman olmayanların kestikleri hayvanların hükmü, hayvan kesiminde besmelenin önemi, helal belgelendirme süreci, helal gıda ürünlerinin başarısına etki eden faktörler, helal gıda güvencesinin önemi, helal ürün ekonomisinin sorunları, helal gıda ürünlerinin reklam ve tanıtımında güvenilirlik kuralları gibi konular ele alınacak.

13/3/2015 – HAY

2 kez görüntülendi.
13 Mart 2015 - 16:30