Türkiye’de Bir İlk: Uluslararası Öğrencilerin Online Türkçe Sınavı

Sakarya Üniversitesinin uzaktan eğitimdeki öncülüğü ve başarısı uluslararası öğrencilerin Türkiye’de ilk defa uygulanan Online Türkçe Sınavı’nda da kendini gösterdi.

Türkiye’de Bir İlk: Uluslararası Öğrencilerin Online Türkçe Sınavı
01.06.2020
3.570
A+
A-

Sakarya Üniversitesi TÖMER’de 30 Mart 2020’den bu yana uzaktan eğitim ile Türkçe hazırlık eğitimleri devam eden uluslararası öğrencilerin kur atlama sınavları, Türkiye’de ilk defa uygulanan bir sistem ile online olarak dört beceride yapıldı.

Sakarya Üniversitesi Kovid-19 salgını başlangıcında güçlü alt yapısıyla tüm birimlerinde ve en yüksek katılımla Türkiye’de uzaktan eğitime geçen ilk üniversitelerden birisi oldu. Aynı zamanda uluslararası öğrencilerin Türkçe öğrendiği hazırlık kurslarında Kovid-19 salgını başlangıcında Türkiye’de uzaktan eğitim ile derslere başlayan ilk merkezlerden birisi de Sakarya Üniversitesi TÖMER oldu.

Sakarya Üniversitesi TÖMER Müdürü Prof. Dr. Alpaslan Okur, 18 Mart’ta YÖK’ün açıkladığı üniversitelerin uzaktan eğitim yapabileceği şeklindeki karar ile derhal çalışmalara başladıklarını, yapacakları hem canlı ve etkileşimli derslerle hem de stüdyo çekimi video derslerle 30 Mart’ta uzaktan eğitim Türkçe dersi vermeye hazır hale geldiklerini söyledi.

Sakarya Üniversitesi TÖMER, üniversitenin uzaktan eğitim alt yapısı ve sistemini kullanarak 30 Mart itibariyle dört seviyede (A1, A2, B1, B2) altmıştan fazla ülkeden 440 uluslararası öğrenciye eş zamanlı olarak 21 farklı sanal sınıfta Türkçe derslerine başladı. Hafta içi her gün 5 saat verilen ve sekiz hafta devam eden eğitim sürecinde uluslararası öğrencilere 190 saat online Türkçe dersi verildi. Ayrıca her sanal sınıfın okutmanı tarafından Google Meet ve Zoom gibi genel programlar üzerinden de ek dersler yapıldı.

Bu uzaktan eğitim sürecinden sonra Türkiye’de ilk defa uygulanan online Türkçe kur atlama sınavlarını denediklerini belirten Prof. Dr. Okur, “Kesinlikle örgün eğitim ve yüz yüze yapılan sınavlarla aynı tutmuyoruz ama bu şartlarda verilen eğitimden sonra bir ölçme değerlendirmenin yapılması şarttı. Özellikle dil öğretiminde bu yolla yapılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin daha tartışılır olduğunu bilsek de ölçme değerlendirme yapmamaktan daha sağlıklı sonuca ulaşacağımızı bilerek bu yola başvurduk. Zaten böyle bir hassas süreçte, salgının belki de en mağdurları diyebileceğimiz misafir öğrencilerimizi aşırı ve yoğun sınav güvenlik kuralları ile sıkmamayı hedefledik ama verilen eğitimin de karşılığını görmek istedik. Bu sebeple yüz yüze yaptığımız sınavlarda sorduğumuz soruların ve verdiğimiz sürenin 1/3’ünü online sınava dönüştürdük. Öğrencilerimizden tek istediğimiz şey, sınav pozisyonuna geçmeleri; yani masaüstü veya dizüstü bilgisayar ile sınava girmeleri, etrafını net ve geniş bir açı ile görebileceğimiz kamera kullanmaları, seslerini net duyacağımız bir mikrofon kullanmaları, yanlarında kağıt-kalem bulundurarak yazma becerisi sınavında istediklerimizi yazarak anında bize resim olarak atmaları idi. Sınav güvenirliğini ve geçerliliğini ön planda tutarak ana hatlarıyla bu şekilde basit, uygulanabilecek ama öğrenciyi germeyecek kurallar koyarak okuma, dinleme, konuşma ve yazma gibi dört temel beceride Türkçe seviyelerini ölçmeye çalıştık” diyerek uyguladıkları sınav hakkında bilgi verdi.

Okur, uyguladıkları sınav ile ilgili olarak şunları söyledi:

“Üniversitemizin uzaktan eğitim sistemini kullanarak 440 öğrenci için bireysel randevu oluşturduk. Yani her bir öğrenci için özel sınav oluşturuldu ve her bir öğrencinin sınavı için 60 dakika ayrılarak dört gün boyunca sabah 10:00 akşam 18:30 aralığında günde beş oturum ile eş zamanlı yirmi üç sanal odada (yani 23 okutman ile 23 öğrenci) toplamda 438 sınav yapıldı. Aslında böyle bir sınav uygulaması zordan daha çok fedakarlık isteyen bir durumdur. 23 okutman arkadaşımız ve elbette Uzaktan Eğitim Merkezimizin destekleriyle dört gün boyunca her bir gün mütemadiyen 8-9 saat zaman ayırarak yapmaya çalıştılar. Önemli olan verdiğimiz eğitimlerin ve yaptığımız sınavların bir karşılığının olması. Ve bunu da bulduğumuza inanıyorum. Çünkü 400’e yakın sınavı başarıyla tamamlayarak 20 kadar öğrenci sınava girmedi, 20 kadar öğrencimizde de teknik sorunlardan dolayı sınavı gerçekleştiremedik. Elbette onlara telafi sınav hakkı vereceğiz.”

Okur, fedakarlık ve gayretlerinden dolayı sınavları gerçekleştiren öğretim görevlilerine, desteklerinden dolayı Uzaktan Eğitim Merkezine ve SAÜ Rektörlüğüne de teşekkür etti.

Sakarya Üniversitesi TÖMER’in ilk defa uygulamış olduğu online kur atlama sınavında bilgisayarı olmayan ya da rahat pozisyonda sınav yapamayacak olan, internet sıkıntısı yaşayan öğrenciler de düşünülerek onlara yönelik farklı bir uygulama yapıldı. Bu kısıtlamalara sahip ve Sakarya’da bulunan uluslararası öğrenciler için Sakarya Üniversitesi Yabancı Dil Sınav Merkezi kullanılarak öğrenciler sosyal mesafeye uyum ve hijyenik bir şekilde sınavlarına bu merkezde sorunsuz bir şekilde girdiler.

01-06-2020 / ST


3.570 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.