Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 12°C
Hafif Yağmur

Özel Öğrenme Güçlüğü Konuşuldu

Özel Öğrenme Güçlüğü Konuşuldu
17.12.2018
10
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Hizmetiçi Eğitim Şube Müdürlüğü ile SKS Engelli Öğrenci Birimi tarafından “Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarla Yaşamak” konulu eğitim düzenlendi.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen eğitime İstanbul Ticaret Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Psikoloji Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Oya Özkardaş konuşmacı olarak katıldı.

Prof. Dr. Oya Özkardaş, eğitimde özel öğrenme güçlüğünün ne olduğu ve özel öğrenme güçlükleri bulunan ya da farklı öğrenen çocuklara karşı nasıl davranılması gerektiği gibi konularda bilgiler verdi. Prof. Dr. Özkardaş, “Özel öğrenme güçlüğü kavramını, çocuğun özellikle okulda zekâsına uymayan bir performans sergilemesi olarak tanımlayabiliriz. Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar denildiğinde, akla homojen bir grup gelmemeli. Bazıları matematik ile ilgili ciddi güçlükler yaşarken, bir diğeri bu alanda çok iyi olabilir. Ama okuma ile ilgili zorluklar yaşayabilir” dedi.

Özel öğrenme güçlüğünün tek bir belirtiden çok bir belirtiler demeti olduğuna işaret eden Prof. Dr. Özkardaş, bu belirtileri şöyle açıkladı:

“Özel öğrenme güçlüğü olduğundan kuşkulanılan bir olguda, öncelikle göz ve kulak kontrollerinin yapılması, gerekiyorsa sıklıkla bir arada görülebilen ya da karışabilen ‘dikkat eksikliği’ ve ‘aşırı hareket bozukluğu’nun, bir çocuk psikiyatrı tarafından değerlendirilmesi düşünülmeli. Çocuğun yaşadığı güçlüklere neden olabilecek fiziksel ve zihinsel bir sorunu olmadığından emin olduktan sonra, dil, okuma, yazma ve matematik alanlarında yaşadığı zorlukların ve bunlara neden olabilecek nöropsikolojik süreçlerin, özel öğrenme güçlüğü konusunda uzmanlaşmış bir pedagog ya da psikolog tarafından değerlendirilmesi gerekiyor. Görüldüğü gibi özel öğrenme güçlüğü tanısının konulabilmesi için farklı dallardan birçok uzmanın birlikte ve karşılaştırmalı bir değerlendirme yapması kaçınılmaz.”

Özel öğrenme güçlüğü olgusunda daha çok ailelerin dikkatli olması gerektiğini belirten Güngörmüş, ailelerin süreci çabucak kavramaları gerektiğini aktardı.

17-12-2018 / Nurcan Kök


10 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.