Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 23°C
Gök Gürültülü

Gazetecilik Pratiğinin Dönüşümü ve Multimedya Gazeteciliği

Gazetecilik Pratiğinin Dönüşümü ve Multimedya Gazeteciliği
12.03.2019
297
A+
A-

Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından “Gazetecilik Pratiğinin Dönüşümü ve Multimedya Gazeteciliği” isimli bir etkinlik düzenlendi.

SAÜ Kültür ve kongre merkezinde gerçekleşen etkinliğe Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim üyesi Dr. Aysel Çetinkaya konuşmacı olarak katıldı. Konuşmasında dijital medyadan ve basılı gazetecilikten bahseden Dr. Aysel Çetinkaya, medyada görsellerin metinlerden daha etkili olduğunu ve 60 bin kelimenin bir görsele eş değer olduğunu söyledi.

Sosyal medya uygulamalarında daha çok vakit geçiriliyor

Sosyal medya kullanan birey sayısının gün geçtikçe arttığına değinen Aysel Çetinkaya, sosyal medyanın haber açısından öneminin büyük olduğunu artık insanların haberleri sosyal medyadan takip ettiğini belirtti.  Çetinkaya, ‘Türkiye’de 51 milyon Facebook kullanıcısı mevcut, Facebook’u ziyaret eden kullanıcıların ortalama olarak yirmi dakikasını burada geçiriyor. Twitter  ise Türkiye çapında  29 milyon kullanıcıya sahip, her bir dakikada içerisinde 5 kişi siteye site ye giriş yapıyor. Dünyada ise günde 500 milyon civarında twit atılıyor. Online haber sitelerine giriş sayısı ise maksimum 7 dakika olması insanların vakitlerinin ağırlıklı olarak sosyal medya uygulamalarında geçirdiği sonucunu ortaya çıkarıyor’’ dedi.

Haberde anahtar kelimeler çok önemli

Arama motorlarında haber içerisinde yer alan kelimelerin önemli etken olduğunu belirten Çetinkaya, ‘’İçeriğe internet üzerinden ulaşımı kolaylaştırmak için haber metninde de anahtar kelimeler veya anahtar kavramların kullanılması çok önemlidir. Anahtar kelimeler veya kavramlar metnin başında kullanılmalı ve metinde birkaç kez geçmelidir. Bu şekilde olursa arama motorlarıyla haberiniz tam uyumlu olur ve arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkar’’ şeklinde konuştu.

Başarı için donanımlı mezun olmak gerekir

Basılı gazetelerin tirajlarının gün geçtikçe azaldığını aktaran Aysel Çetinkaya, “Gelecekte basılı gazetelerin durumunun ne olacağı belirsiz ancak öğrenciler mezun olmadan en iyi şekilde kendilerini yetiştirmelidir. Sektör iyileşirse en iyi olanlar her zaman daha öncelikli olarak iş sahibi olacaktır’’ ifadelerini kullandı.

Konferans, hatıra fotoğrafı çekimiyle son buldu.

12.03.2019 – Havva K. – Bahadır U.


297 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.