Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 28°C
Az Bulutlu

Otizmde Doğru Zamanda Verilen Eğitim Çok Önemli

Otizmde Doğru Zamanda Verilen Eğitim Çok Önemli
19.04.2016
182
A+
A-

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Akgül, toplumun otizmli ailelere karşı daha anlayışlı olması gerektiğine işaret ederek, otizm için doğru zamanda verilen iyi eğitimin kanıtlanmış en iyi tedavi yöntemi olduğunu söyledi.

Sakarya Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından “Otizmin Farkında mısınız?” isimli bir etkinlik düzenlendi. SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşen etkinliğe Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Prof. Dr. Esra Macaroğlu Akgül konuşmacı olarak katıldı. Konuşmasına kendi kızının otizm hikâyesinden bahsederek başlayan Esra Macaroğlu Akgül, “Kızım başlangıçta kendi etrafında dönmeye başladı. Adı söylendiğinde bakmama, göz teması kuramama, ciddi uyku problemi ve objelerle asla uygun şekilde oynamama gibi sorunları vardı. Özellikle çalışan bir anne babaysanız ciddi şekilde uykusuz kalacaksınız” ifadelerini kullandı.

Terapiler aslında çocuğu özel eğitime hazırlıyor

Otizmde erken teşhisin önemine değinen Prof. Dr. Akgül, “Özel eğitim sürecinde duyu bütünlemesi, konuşma terapisi, müzikle terapi, atla terapi, yunusla terapi ve resimlerle iletişime kadar birçok teknik var. Özel eğitimi destekleyecek birçok etken var. Aslında bunların hepsi, çocuğun özel eğitim alabilmesi için rahatlamasını ve tedaviye uygun hale gelmesini sağlıyor. Çocuğun isimsiz bir okulda, yaşıtlarıyla beraber, kendine uygun öğretim teknik ve sistemleriyle süreli eğitim alması sağlanmalı” dedi. Özel eğitim sürecinde temel amaçlarının çocuklara akademik bağlamda ne tür katkılarda bulunabileceğinin araştırılması olduğunu söyleyen Akgül, “Otizm denilince eğitim ve bilim insanının aklına muhtemelen yaygın gelişimsel bozukluk ve sosyal iletişim bozukluğu gibi unsurlar geliyor. Fakat benim aklıma uykusuzluk, yemek ve banyo yapmak gibi sıradan ihtiyaçları gidermek için bile eve birinin gelerek size destek olmasını beklemek, yalnızlık ve derin bir sessizlik geliyor” diye konuştu.

Toplum daha çok bilinçli olmalı

Toplumun otizmli ailelere daha anlayışlı davranması gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Akgül, şöyle devam etti: “Kendi kızımdan örnek verecek olursam gidecek daha çok yolumuz var. Ama biz her zaman umut ediyoruz. Tıpta sürekli yeni gelişmeler oluyor. Bu da bize yeni kapılar açıyor. Kızım benim tek çocuğum olduğu için bana normal geliyor. Onun sayesinde erken olgunlaştık. Değer vermeyi, sabretmeyi, hoşgörü göstermeyi onun sayesinde öğrendik. Para, mevki, makam gibi bir sevdamız olmuyor, çünkü yanımızda özel durumu olan bir birey var ve sürekli onunla ilgileniyoruz. Küçük dertlere gülmeyi öğrendik. İstediğimiz şey ise toplumun daha bilinçli olması. Sonuç olarak doğru zamanda verilen iyi eğitim otizm için kanıtlanmış en iyi tedavi yöntemi.”

19-04-2016 / SK
182 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.