Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 28°C
Az Bulutlu

İletişim Teknikleri Konuşuldu

İletişim Teknikleri Konuşuldu
26.10.2017
348
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Kariyer ve Yetenek Yönetimi Koordinatörlüğü tarafından ‘’İletişim Teknikleri’’ isimli seminer düzenlendi.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezinde düzenlenen seminere Uzman Psikolog Neşe Canavar Ünal konuşmacı olarak katıldı.

Konuşmasına iletişimin tanımını yaparak başlayan Ünal, “İletişim bilgi, duygu, düşünce aktarma sürecidir. İletişimde konuşma, jest-mimikler, semboller yardımıyla aktarılan her türlü bilgi, duygu ve düşünceye mesaj, bilgiyi aktarana kaynak, dinleyen kişi veya gruplara ise hedef diyoruz” şeklinde konuştu

Beden Dilinin Etkisi

İletişim sürecinde bir kurtarıcı sayılabilecek en önemli durumun beden dili olduğunu ifade eden Ünal, iletişim sürecinde bilgiler aktarılırken kelimelerin yüzde 10, ses tonunun yüzde 30, beden dilinin ise yüzde 60 etkili olduğunu söyledi.

Söyleyiş tarzımızın ve beden dilinin bilinçaltımız tarafından kontrol edildiğini, otomatik olarak hangi durumda kendimizi nasıl hissediyorsak beden dilimize bu hissin yansıdığını ifade eden Ünal, “Beden dilinde ellerimiz her zaman iletişim içerisindeki duyguyu karşıya verir. Örneğin tokalaşmak karşımızdakine varlığımızı hissettirme ile ilgili bir davranıştır veya göz teması kurmak duygu ve ilgiyi gösterir. Batı kültüründe iletişim halinde göz teması kurmazsanız bir şey saklıyor ya da özgüvensiz olarak nitelendirilirsiniz. Doğu kültüründe ise uzun süre göz temasında bulunmak saygısızlık olarak adlandırılır” şeklinde konuştu.

Empati

İletişimde empati kurmanın anlaşmazlıkları ortadan kaldırabilen bir faktör olduğunu söyleyen Ünal, ‘’Empati kişinin kendisini zihinsel, fiziksel, duygusal yönden karşısındaki kişinin yerine koymasıdır. Bütün anlaşmazlıkları çözmenin en iyi yolu ben onun yerinde olsam ne yapardım? Sorusuna yanıt vermektir.’’  ifadelerini kullandı.

26/10/2017 – EC


348 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.