Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 28°C
Sisli

İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesinin TÜBİTAK Projesi Kabul Edildi

İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesinin TÜBİTAK Projesi Kabul Edildi
19.04.2017
563
A+
A-

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Abdullah İnce’nin yürütücülüğünü yaptığı “Kur’an Kurslarındaki Dezavantajlı Kadınların Sosyalleşme Sorunları ve Çözüm Önerileri” adlı proje önerisi, TÜBİTAK 1002 – Hızlı Destek Programı kapsamında kabul edildi.

Projede SAÜ İlahiyat Fakültesi’nden Yrd. Doç. Dr. Ayşe Şentepe, Arş. Gör. Dr. Habib Kartaloğlu, Arş. Gör. Kübra Cevherli ve Arş. Gör. Abdulmuttalip Baycar, Namık Kemal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden Dr. İsmail Akyüz ile Adapazarı Müftülüğü’nden kadın Kur’an kursu öğreticisi Dr. Esra Atmaca araştırmacı olarak görev yapacak.

Projede, Diyanet İşleri Başkanlığı’na (DİB) bağlı Kur’an kurslarında eğitim gören, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel sebeplerle dezavantajlı durumda olan kadınların sosyalleşme sorunları ve Kur’an kurslarının bu sorunların çözümüne nasıl katkı sağladığının tespit edilmesi amaçlanıyor.

Proje sonunda dezavantajlı kadınların sosyalleşmesinde Kur’an kurslarının ve Kur’an kursu öğreticilerinin daha aktif rol almasına yönelik tekliflerde bulunulması hedefleniyor. Bu çerçevede Sakarya ilindeki Kur’an kurslarından proje amaçlarına uygun olarak seçilecek öğrenci ve öğreticilerle, dezavantajlılık ve sosyalleşme sorunları, kursların sosyalleşme noktasında sağladığı katkı incelenecek.

Saha araştırması sonucunda elde edilecek bulguların DİB Kur’an kursu hizmetlerine katkılar sunması, dezavantajlılık sorununun çözümüne, Kur’an kurslarının sağlayacağı katkının ortaya çıkarılması amaçlanıyor. Çalışmadan elde edilen sonuçlar Diyanet İşleri Başkanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, akademik çevreler ve sivil toplum kuruluşları olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşılacak.

İlahiyat Fakültesi dekanı Prof. Dr. Ahmet Bostancı, fakülte öğretim üyelerinin katkısıyla hazırlanan projenin TÜBİTAK desteği kazanmasından fakülte adına memnuniyet duyduğunu belirterek, projenin yürütülmesi aşamasında gereken desteği vereceklerini belirtti ve proje ekibini tebrik etti.

19/04/2017 – HAY
563 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.