Dijital Reklamcılıkta Sosyal Medya Konuşuldu

21 Mart 2019

Sakarya Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi (STMF) tarafından “Dijital Reklamcılıkta Sosyal Medya” adlı bir konferans düzenlendi.

STMF Gizem Frit Amfisinde yapılan konferansa reklam yazarı Altan Dilek konuşmacı olarak katıldı. Dilek, konferansta sosyal medya yönetimi, dijital mecralar, doğru hedef kitle seçimi gibi konulardan bahsetti.

Sosyal medya yönetiminin sanılanın aksine daha ciddi bir iş olduğunu belirten Dilek, markalar için sosyal medya yönetiminin profesyonel şekilde yapılmasının gerektiğini söyledi. Markaların neden dijital mecralarda yer alması gerektiğini anlatan Dilek, “Kullanıcı ile birebir iletişimi en kolay şekilde sosyal medya üzerinden sağlayabilirler. Topluluk yönetimini de aynı şekilde sosyal medyadan gerçekleştirebilirler. Bunun geleneksel reklamcılıktan en büyük farklarından bir tanesi, doğru hedef kitleye ve istedikleri kişilere ulaşma avantajının olmasıdır. Hepimizin bildiği ‘Facebook’, ‘Twitter’, ‘Instagram’ bu mecralara örnektir” dedi.

“Tasarımcının hayal gücünden faydalanılmalı”

Sosyal medyada iş akışının nasıl gerçekleştiği hakkında bilgiler veren Dilek, “Bu durum, ‘düzenli olarak yapılması gereken’ ve ‘daha çok gündeme odaklı anlık çıkması gereken’ işler olarak ikiye ayrılabilir. Sosyal medya uzmanları ya da metin yazarları tarafından düzenli olarak her ayın belli dönemlerinde, markaların içerik planları doğrultusunda içerikler üretilir. Daha sonra bu içerikler tasarım bölümüne gönderilir. İçerik planları oluşturulduktan sonra müşteriye sunulur. Sosyal medya uzmanları tasarımcılar ile bir araya gelse bence çok daha iyi olurdu. Tasarımcıların hayal güçlerinden faydalanmak her zaman daha iyi sonuçlar verir. Ama maalesef sürekli iş yetiştirmeye çalıştığımızdan bu çok uygulanabilir bir durum değil” diye konuştu.

“Yenilikleri takip edin”

Video içerik üretmenin insanlara ulaşmanın en kolay ve direkt yolu olduğuna değinen Dilek, insanların bir şeyleri okumak yerine izlemeyi tercih ettiklerine işaret etti. Günümüzde doğru hedef kitleye ulaşmak için, az sayıda ve kaliteli içerik üretiminin önemini belirten Dilek, şunları söyledi:

“Bizim için mecralara uygun yenilikleri takip etmek çok önemlidir. Çünkü sosyal medya ve dijital dünya gerçekten çok sık değişen mecralardır. Bu yenilikleri markalara ilk duyurabilen olmak, onların gözünde çok değerli durumdur. Tekdüzelik markaları sıkar. Bunun yanı sıra reklamcılık sektöründe iç görü çok kıymetlidir. İnsanlar reklamlarda kendi yaşantılarına benzer olaylar gördükleri zaman daha çabuk etkileniyorlar ve reklamla aralarındaki bariyeri kaldırabiliyorlar. İç görüleri içeriklerde kullanmak her zaman işe yarar. Doğru markaya doğru hedef kitle seçimi de burada devreye girer.”

21-03-2019 / Kebire Kaşgarlı

176 kez görüntülendi.
21 Mart 2019 - 16:31