Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 23°C
Parçalı Bulutlu

Yavuz Sultan Selim Köprüsü İlklere İmza Atacak

Yavuz Sultan Selim Köprüsü İlklere İmza Atacak
16.12.2015
205
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Mühendislik Teknolojileri Topluluğu tarafından ‘3. Köprü’ isimli bir etkinlik düzenlendi.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen etkinliğe Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü Asma Köprü Şefi İnşaat Mühendisi Cevat Alim konuşmacı olarak katıldı. Alim, katılımcılara 3. Köprü, inşa edilen karayolu, ihale süreci ve köprü imalat aşamaları hakkında bilgi verdi.

3. Köprü Dünya Mühendislik Tarihi İçin Bir Kilometre Taşı

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün 15 kilometre otoyol ve bağlantı yolu, iki şeritli tren yolu, sekiz şeritli karayolu kapasitesi, yaya yürüyüş yolu ve estetiği ile dünyaya örnek bir proje olduğunu belirten Alim, “Yavuz Sultan Selim Köprüsü dünyadaki diğer köprüler bakıldığında birçok alanda ilk olma özelliği taşıyor. Köprü üzerinden raylı sistem geçen en uzun köprü, asma köprü uzunluğu dünya birincisi ve dünyanın en geniş asma köprüsü olacak. Ana açıklığı bin 408 metre, toplam açıklığı 2 bin 164 metre olacak köprü, yüksek rijitlikli asma köprü yani hibrit köprüler arasında en uzun köprü olacak” dedi.

Köprünün iki yük treninin aynı anda geçebileceği düşünülerek hesaplanan bir yapı da olduğuna dikkat çeken Alim, “Kablolarımız 100 yıllık bir dayanıma sahip ve yorulmadan dolayı herhangi bir değişim gerek olmayacak. Dünyada ilk defa bu kadar mukavemetli bir kablo kullanılıyor. Tüm telleri uç uca eklesek 124 bin 832 kilometre yol kat etmiş oluruz. Bu da dünyanın etrafını 3 kez dolaşmak anlamına geliyor. Kabloların gerçek bir çekme dayanımı var” diye konuştu.

Saatte 170 kilometre esen rüzgara dayanıklı

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün Kuzey Anadolu Fay Hattından 70 kilometreye yakın uzaklıkta olduğunu ifade eden Alim, “Köprü yapımında en önemli faktörümüz rüzgar. Köprü sert rüzgarların estiği bir bölgede. Kabloların çekimini sert rüzgarların estiği dönemlerde gerçekleştiremedik. Son 40 yılda İstanbul’da kaydedilen en yüksek rüzgar hızı saate 130 kilometre. Köprü ise saatte 170 kilometre rüzgara dayanabilecek bir güce sahip.” İfadelerini kullandı.

Alim, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde çalışmaların hızla devam ettiğini söyleyerek, son 391 metrenin montajı kaldığını ve Şubat ayının sonunda montajın tamamlanacağını sözlerine ekledi.

16.12.2015 – MA
205 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.