Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 26°C
Parçalı Bulutlu

Storyboard Semineri

Storyboard Semineri
31.03.2014
178
A+
A-

Sakarya Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından ‘Storyboard’ konulu bir seminer düzenlendi.

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) tarafından düzenlenen Storyboard’ konulu seminer, GSF Sunum Salonu’nda gerçekleştirildi. Storyboard sanatçısı Necmi Yalçın’ın konuşmacı olarak katıldığı seminerde, storyboard, tarihçesi, kullanım alanları ve uygulamaları konuları masaya yatırıldı.

Kelime anlamı itibariyle Türkçe’de storyboardu “resimli senaryo” olarak adlandırılabileceğini söyleyen Yalçın, ‘Storyboard, çekim öncesi senaryonun çizilerek sahnelerin canlandırma çalışmasıdır.  Storyboardun tarihçesine göz attığımız zaman öncelikle 1914 yılında Winsor McCay tarafından yapılan Gertie The Dinosaur çizgi filmini görmekteyiz. Ancak resmi olarak ilk storyboard Walt Disney stüdyolarında animasyon çizeri Webb Smith’in çizerek hazırladığı öyküleri mantar panoya raptiyelerle asmasıyla ortaya çıkmıştır. Film tarihinde ise, storyboard kullanılan ilk film olarak Orson Welles’in Yurttaş Kane’I görmekteyiz. Fakat senaryonun tamamının storyboard çizilmiş olan ilk canlı sinema filmi, Rüzgâr Gibi Geçti olmuştur’ dedi.

Ülkemizde de storyboard kullanımı son yıllarda artan bir hızla yaygınlaşmakta olduğunu dile getiren Yalçın, ‘Birçok sinema filminde artık hareketli sahneler ve CGI gerektiren sahneler başta olmak üzere storyboarda başvurulmaktır.  İlk olarak Yılmaz Erdoğan’ın “Vizontele” isimli filminde Şafak Tavkul’un çizgileriyle kullanılmıştır. Ancak, “Sinyora Enrica ile İtalyan Olmak” filmi senaryonun baştan sona storyboard ve animatik olarak yapılmıştır” diye konuştu.

Sunumunun devamın da mesleki birikimlerinden anlatan Yalçın, çalıştığı ulusal ve uluslararası projelerden örnekleri katılımcılara gösterdi.

27.03.2014 MA


178 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.