Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 34°C
Sıcak

SAÜ – Toyota Boshoku Türkiye Ar-Ge Projesi’ni Hayata Geçiriyor

SAÜ – Toyota Boshoku Türkiye Ar-Ge Projesi’ni Hayata Geçiriyor
22.01.2014
137
A+
A-

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) ile Toyota Boshoku işbirliği devam ediyor.

SAÜ ile koltuk ve iç döşeme parçaları üretimi alanında faaliyet gösteren Toyota Boshoku Türkiye (TBT) arasında 12 Ağustos 2013 tarihinde imzalanan işbirliği protokolü sonrasında üniversite-sanayi işbirliği kapsamında Ar-Ge projelerine hız veriliyor. Bu kapsamda SAÜ ve TBT’nin Sanayi Tezleri (SAN-TEZ) Destek Programı’na yaptıkları “Poliüretan Koltuk Süngeri Üretiminde Kullanılan Kalıpların Yüzey Özelliklerinin Geliştirilmesi” isimli ortak proje başvurusu Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından kabul edildi ve desteğe uygun bulundu.

SAÜ Öğretim Üyesi Doç. Dr. Akın Akıncı’nın yürüttüğü 350 bin TL bütçeye sahip SAN-TEZ Projesi, 20 ay sürecek. Ana teknolojik alanı malzeme teknoloji olan Ar-Ge çalışmaları kapsamında, otomotiv koltuk süngerlerinin üretiminde kullanılan alüminyum kalıp yüzeylerinin polimer esaslı nano malzemeler ile kaplanarak yapışmazlık özelliklerinin artırılması hedefleniyor. Ayrıca proje dâhilinde geleneksel sünger üretim sürecinde kullanılan kimyasal kalıp ayırıcı malzemesi kullanımının da iptal edilmesi amaçlanıyor.

Projenin başarıyla tamamlanması sonucunda dünya çapında bir ilke imza atılarak, nano teknoloji ile yapışmaz özellikli yüzeylere sahip olacak sünger kalıpları geliştirilmiş olacak. Öte yandan projenin sonuçlanması ile birlikte çevreye zararlı olan solvent bazlı kalıp ayırıcı malzemelerin kullanımı iptal edilerek çevreye olan olumsuz etkiler ortadan kaldırılmış olacak.

Kalıp ayırıcı sarf malzemesi kullanımının ve kalıp ayırıcı uygulama işçiliğinin iptali ile sadece TBT’de ilk 5 yılda 2 milyon TL üzerinde mali kazanım sağlanması hedefleniyor. Türkiye’de katma değer yaratacak olan bu projenin tamamlanması ile yapılacak patent başvurusunun ardından ilgili çalışma dünya çapındaki otomotiv sektörü dışında sünger malzemesinin kullanıldığı iş makinelerinden savunma sanayisine, toplu taşıma araçlarından uçak koltuklarına kadar tüm sektörlerde kullanılabilecek.

Proje Üniversite ve Sanayi İşbirliği İmkânı Sunuyor

SAÜ Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Öğretim Üyesi Doç. Dr. Akın Akıncı’nın yürüttüğü projede; yardımcı araştırmacı olarak SAÜ Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği öğretim üyeleri Prof. Dr. Uğur Şen ve Prof. Dr. Şaduman Şen,  Fen-Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Uğursoy Olgun,  yüksek lisans öğrencileri Cem Mehmetalioğlu, Arzu Özüyağlı, Ebru Akcan ve Toyota Boshoku Türkiye’den firma temsilcisi olarak Mühendislik Geliştirme Bölümü Sorumlusu İbrahim Bahadır Çelik Ar-Ge çalışmalarını yürütecek.

22-01-2014 / ST


137 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.