Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 14°C
Sağanak Yağışlı

Sakarya Üniversitesi’nden Örnek Eğitim Modeli

Sakarya Üniversitesi’nden Örnek Eğitim Modeli
26.09.2017
125
A+
A-

TEOG sınavının kaldırılmasının ardından Sakarya Üniversitesi tarafından yeni eğitim-öğretim yılında ‘BüyükAile’ adlı bir model oluşturuldu. Daha elverişli bir eğitim amacıyla oluşturulan modelin pilot uygulaması başladı.

Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas, akademisyenler olarak konuya bir çözüm sunmak istedikleri ‘BüyükAile’ modeli ile buna aday olduklarını kaydetti.

Kalıcı olması hedeflenen ‘BüyükAile’ modeli hakkında Ülke TV’de açıklamalarda bulunan Rektör Prof. Dr. Muzaffer Elmas, konunun Türkiye’de ve dünyada uzun süreden beri tartışıldığını söyledi. Öğrencilerin okul öncesinden üniversiteye kadar bir üst sınıfa başlayacağı zaman, öncesinde kazandığı bilgi, beceri ve yetkinlikleri ortaya çıkarması gerektiğini belirten Prof. Dr. Elmas, “Bu modelle ilgili dünyada da yapılan çalışmalar var. Biz ülkemizin hem atmosferine hem de değerlerine uygun bir model geliştirelim, ana sınıfından başlayıp eğitimin tüm kademlerinde buna göre yönlendirilsin istedik. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de eğitim süreci bir şekilde işliyor. Ancak yaptığımız sınavlar bilgi, beceri ve yetkinlikleri ölçmediği zaman bir anlamı kalmıyor. Öğrenciler bu sefer sınava yönleniyor. Dolayısıyla karmaşıklık bu noktada başlıyor” dedi.

“Öğrenme bir bütündür”

Öğrenme atmosferinin her alanda oluşturulması gerektiğine dikkat çeken Prof. Dr. Elmas, “Kişi dokunduğu her yerden yeni bir şeyler öğrenmeli. Eğitimdeki bu yenilikler icat değil. Dünya, gittiği noktada kaçınılmaz olarak bu yeniliklere doğru yöneldi. Sınıf ortamının dünyada artık bir anlamı kalmadı. Öğrenme çevreyle bir bütün olarak düşünülmeli” diye konuştu.

Eğitim ve öğretimin artık öğretmen ile öğrenci arasında bir olgu olmaktan çıktığına vurgu yapan Elmas, şunları söyledi: “Eğitim ve öğretim artık öğretmeden öğrenmeye geçti. Bu sürecin içinde okul, öğretmen, aile dâhil herkes var. Dolayısıyla hem bütünleşik hem de esnek bir süreç. Öğrencinin fiziksel, sosyolojik ve psikolojik tüm gelişimleri dikkate alınıyor. Öğrenci bir üst kademeye geçeceği zaman bunların dikkate alındığı bir ortam oluşturmak amaçlanıyor. Kişinin kendisini tanımasını sağlanıyor” şeklinde konuştu.

“Modeli yaygınlaştırmak istiyoruz”

Sakarya Üniversitesi tarafından böyle bir ortamın sağlanması için bilişim teknolojisinin de yardımıyla özel bir program geliştirildiğini kaydeden Rektör Elmas, “Programa göre eğitim süreçlerini takip etmek, denetlemek ve yönlendirmek artık daha kolay. Bizim amacımız pilot okul tarafından hayata geçirilen bu modeli yaygınlaştırmak. Bize düşen, model oluşturup çözüm sunmak ve biz de ‘BüyükAile’ modelimiz ile buna adayız” ifadelerini kullandı.

26-09-2017 / ST
125 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.