Otomotiv Zirvesi

Otomotiv Zirvesi
17.04.2013
1.341
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Kulübü tarafından düzenlenen ‘Otomotiv Zirvesi’ isimli konferans SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Kulübü tarafından “Made İn Turkey” teması altında düzenlenen ‘Otomotiv Zirvesi’ etkinliği SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

SAÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Fatih Üstel, Toyota Türkiye Genel Müdür ve CEO’su Orhan Özer, Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Genel Koordinatörü Süheyl Baybalı, Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Genel Sekreteri Prof. Dr. Ercan Tezer ve KPMG Türkiye Vergi Bölümü Direktörü Emrah Akın konuşmacı olarak katıldı.

Otomotiv Zirvesi, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri Mustafa İsen’in iletmiş olduğu mesajının okunmasıyla başladı. İsen mesajında şu ifadelere yer verdi; “SAÜ EMK tarafından düzenlenen ‘Made İn Turkey’ temalı Otomotiv Zirvesine davetiniz için teşekkür ederim. İş yoğunluğumun elvermemesi yüzünden toplantınıza katılamıyorum. Son yıllarda tarım, sanayi, eğitim, kültür ve turizm gibi çok farklı alanlarda büyük bir hareketlilik içinde olan Sakarya’da kuşkusuz otomotiv sektörü de dikkate değer çalışmalar gerçekleştiriyor. Zirvenin başarılı geçmesini diler, emeği geçenlere teşekkür ederim”

140 Km Hıza Ulaştık

Sakarya Üniversitesi’nin bugünlerde akademik kadrosu, yaptığı girişim ve atılımlarla hayli dikkat çektiğini dile getiren Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Fatih Üstel,  “SAGUAR isimli güneş enerjisiyle çalışan otomobille 140 km hıza ulaştık. Hız ve verimlilik konusunda Avrupa ve Avustralya’da kazandığımız başarılar, kırdığımız rekorlar var. Güneş enerjisiyle çalışan otomobillerde 140 km hız bir rekor ve bu başarı Sakarya Üniversitesi’ne ait” diye konuştu.

2023 Hedefi Üniversite – Sanayi İşbirliği

Otomotiv sektöründe dünya üretiminin önemli bir kısmını karşılayan Türkiye’de sektörün yaklaşık 400 bin kişiye istihdam sağladığını belirten, Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Genel Sekreteri Prof. Dr. Ercan Tezer, “Yıllık 1.6 milyon araç üretim kapasitesine sahibiz. Sakarya Üniversitesi’nin bilimsel alanda otomotiv sektörüne desteği ve Üniversite-Sanayi işbirliği içerisinde kendisine düşen misyonu fazlasıyla yerine getiriyor. Türkiye’nin gelecek ile ilgili 2023 hedefini Üniversite – Sanayi işbirliği içerisinde gerçekleştirebilir. Türkiye, yerli marka  ve isimle üretilecek uçak, gemi ve otomobil hayalini ancak ve ancak Üniversite – Sanayi işbirliğinde sağlayabilir. Bizler inanıyoruz ki bu hayalimiz gerçekleşecek” diye konuştu.

Üniversite – Sanayi İşbirliği Programı

Üniversite – Sanayi İşbirliği programı hazırlayarak uygulamaya soktuklarını dile getiren TAYSAD Genel Koordinatörü Süheyl Baybalı, “Sakarya otomotiv sanayinin gözbebeği haline gelecektir. Sakarya Üniversitesi’nin yaptığı çok ciddi çalışmalar var bu alanda. Bu atılımlar bizleri derinden etkiliyor ve heyecanlandırıyor. Biz de desteklerimizi vermek için hazırız” şeklinde konuştu.

Otomotiv Dünyanın Lokomotifi

Otomobil Test Merkezi’nin Sakarya’ya kurulmasının oldukça uygun bir tercih olacağını belirten KPMG Türkiye Vergi Bölümü Direktörü Emrah Akın, “Sakarya’nın Kocaeli ve İstanbul’a yakınlığıyla beraber yatırımcılar için cazibe merkezi haline gelmesi kaçınılmaz. Bu kadar gelişmeye açık ve merkezi bir konumda bulunan bir şehre Otomobil Test Merkezi kurulması herkese bu işten kazanç sağlayacaktır” dedi. Akın, Otomotiv sektörünün sadece Türkiye için değil Dünya için de ülkeleri kalkındıran lokomotif değerinde bir sektör olduğunu da dile getirdi. Elektrikli araç üretiminin Türkiye açısından çok da mantıklı olmadığını belirten Akın, “Elektrikli otomobiller lityum pille çalışıyor. Türkiye ise lityum yatakları bakımından hayli zayıf bir ülke. Yine dışa bağımlı olacaksınız. Bunun yerine ‘hybrid’ otomobil üretme konusunda yatırımlar daha mantıklı olacaktır” diye konuştu.

Yerli Otomobil

Tamamıyla yerli otomobil üretmenin Türkiye için çok basit bir iş olduğunu öğrencilere anlatan Toyota Türkiye Genel Müdürü Orhan Özer, Türkiye’nin zaten siparişe uygun istenilen ürünü üretebildiğini söyledi. Yan sanayide birçok marka üreticisinin Türkiye’de üretilen parçaları kullandığını belirten Özer, “Türkiye yedek parça üretiyor. Türkiye’de üretilen otomobillere ‘Made İn Turkey’ damgası basılıyor. Yeni bir otomobil üretmek zor bir şey değil. Fakat yirmi farklı araç ve farklı kategorilerde kombinasyonlar üretmek gerekiyor. Böyle bir ürün gamına sahip olabilseniz bile AR-GE çalışmalarıyla pazarlamayı sürekli hale getirebilmek büyük problem” diye konuştu.

Sakarya Üniversitesi’nde Endüstri Mühendisliği tarafından düzenlenen otomotiv zirvesine katılım bir hayli yoğun oldu. Programda katılımcılara “Evrim” isimli Sakarya Üniversitesi’nin ürettiği elektrikli araç tanıtıldı.

17/04/2013 – CP
1.341 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.