Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 19°C
Gök Gürültülü

Okul Öncesi Dil Becerilerini Destekleme

Okul Öncesi Dil Becerilerini Destekleme
24.05.2013
89
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından, “Gelişimsel Gerilik Gösteren Çocuklar İçin Okul Öncesinde Dil Becerilerini Destekleme” isimli bir seminer düzenlendi.

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Eğitim Fakültesi tarafından düzenlenen “Gelişimsel Gerilik Gösteren Çocuklar İçin Okul Öncesinde Dil Becerilerini Destekleme” isimli bir seminer SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. İbrahim H. Diken konuşmacı olarak katıldığı seminere SAÜ’lü öğrencilerin yanı sıra çocukları gelişim bozukluğu gösteren ailelerde yoğun ilgi gösterdi.

Çocuklarda öğrenmenin anne karnında başladığının kanıtlanmış bir gerçek olduğunu dile getiren Doç. Dr. İbrahim Diken bu öğrenmenin 0-6 yaş arasında çok hızlı bir şekilde devam ettiğini söyledi. Çocukların konuşmayı olduğu gibi kültürü de görme, duyma ve hissetmeyle öğrendiğini dile getiren Doç. Dr. Diken, özel eğitim kurumlarının bu konularda ailelere büyük katkıları olmasıyla beraber onların da kendilerini geliştirmeleri gerektiğinin altını çizdi.

Ailelerin çocuğa herhangi bir nesneyi tanıtırken kısa basit ve anlaşılır cümlelerle birlikte günlük hayattan da örnekler vermesi gerektiğini söyleyen Doç. Dr. Diken, “Çocuğa suyu öğretmek istediğiniz zaman, uygun yerlerde su kelimesini belirterek tekrar edin. Mesela çocuk susadığında ‘gel oğlum su vereyim’,  elleri kirlendiğinde ‘ellerini suyla yıkamalısın’ deniz gördüğünde, yağmur yağdığında çocuğa sürekli olarak somut örneklerle öğretmek istediğiniz eşyayı ya da maddeyi çok daha kolay ve hızlı bir şekilde anlatabilirsiniz. Fakat mutlaka doğal olmalı. Yapay bir tanıtma, çocuğun bilgiyi kabul etmemesine neden olabilir” diye konuştu.

24/05/2013 – CP


89 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.