Kas Yapayım Derken Kalbinizden Olmayın

Kas Yapayım Derken Kalbinizden Olmayın
04.07.2014
460
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ramazan Akdemir, özellikle gençlere vücut geliştirmeye yönelik ilaçlar konusunda dikkatli olmaları gerektiğini hatırlattı.

Son olarak İzmir’de bir gencin spor yaparken rahatsızlanması sonucu hayatını kaybettiği olayı hatırlatan Prof. Dr. Ramazan Akdemir, vücut geliştirmenin ve spor yapmanın doğal yollarla olduğu müddetçe anlamı olduğunu, aksi takdirde kontrolsüz ilaç kullanımının yaşanan örneklerde olduğu gibi acı sonuçlar verebileceğini söyledi.

Prof. Dr. Ramazan Akdemir, bilinçsizce kullanılan sentetik türevli hormon ilaçlarının kalbin bütün fonksiyonunu bozduğuna dikkat çekti. Bu ilaçların kalpte aşırı oranda büyümeye neden olduğunu ifade eden Prof. Dr. Akdemir, “Sadece büyüme kas adalesinde olmaz; damarlarda, aort damarlarında hasarlar olur. Bu durum bir süre sonra da kaçınılmaz bir şekilde kalp krizine ve kalp yetmezliğine sebep olur. Ayrıca yaygın olarak hipertansiyona sebep olur ve bu tansiyon kalıcı olabilir” şeklinde konuştu.

04/07/2014 – EH


460 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.