Görsel İletişim Tasarımından Multimedya Sergis: Dataizm

Görsel İletişim Tasarımından Multimedya Sergis: Dataizm
20.05.2022
1.161
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Anasanat Dalı öğrencisi Merve Bozkurt’un yüksek lisans tez çalışması kapsamında hazırladığı multimedya sergisi Dataizm, 18 Mayıs 2022 Çarşamba günü açıldı.

‘Büyük Veri ve Yapay Zekânın Küresel Markalar Tarafından Kullanılması’ başlıklı tezde, ele alınan altı markanın büyük veri ve yapay zekâyı kullanma stratejileri multimedya çalışmaları ile temsil edildi. Uygulama fotoğraf, video, yazı ve bir oyun ile oluşturuldu.

Merve Bozkurt çalışması hakkında “Dataizm adlı çalışma, teknolojik dönüşümün geldiği son durumda verinin etkin bir biçimde kullanılmasının insan faaliyetlerini kökten değiştiren bir güç olarak gören yaklaşımları içermektedir. Bu bağlamda teknolojik gelişmeler ve buna paralel olarak bireylerin dijital ortamlarda yer alması ile veri üretimi gerçekleşmektedir. Dünya üzerinde yer alan veri hacmi ve veri çeşitliliği, insanlık tarihinde hiç görülmediği kadar hızlı bir şekilde artmaktadır. Dijital döneme geçiş ile üretilen veri hacmindeki sürekli artış ve depolama sistemlerindeki gelişmeler sonucunda tüm verilerin içinde yer aldığı ‘büyük veri’ ortaya çıkmıştır. Öyle ki büyük veri sisteminde yer alan verilerin yaklaşık yüzde doksanının, son iki yılda üretildiği görülmektedir.” şeklinde bilgi verdi.

Sergiye katılan Sakarya Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Tahsin TURGAY tarafından Merve Bozkurt’a teşekkür belgesi takdim edildi.


1.161 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.