FEDEK Öğretimde İyileştirmeyi Amaçlıyor

FEDEK Öğretimde İyileştirmeyi Amaçlıyor
03.05.2018
1.075
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi (FEF) Dekanı Prof. Dr. Yılmaz Daşcıoğlu, FEDEK akreditasyonunun fakülteyi uluslararası düzeyde bir yükseköğretim birimi haline getirdiğini belirterek, 13 birinci öğretim ve 3 ikinci öğretim programlarının FEDEK tarafından akredite edildiğini söyledi.

Dekan Prof. Dr. Yılmaz Daşcıoğlu, Fen-Edebiyat Fakültesi programlarının öğretim kalitesinin yükseltilmesine ve sürekliliğine katkıda bulunmak amacıyla kurulan FEDEK ve bu kapsamda yapılan çalışmalar hakkında bilgiler verdi.

Yeni programlar da geliştiriliyor

FEDEK akreditasyonun gönüllülük esasına dayalı bir süreç olduğunu ifade eden Prof. Dr. Daşcıoğlu, “FEDEK, başvuruda bulunan FEF programlarından değerlendirme ölçütlerini sağlayanları belirlemekte, ölçütleri sağlayan programları ilan ederek toplumu, öğrenci adaylarını, öğrenci velilerini, ilgili eğitim-öğretim kurumlarını, ilgili dernek ve kuruluşları, olası işverenleri ve devlet kurumlarını bilgilendirmektedir. FEDEK’in amaçları arasında FEF’deki mevcut öğretim programlarının sürekli iyileştirilmesi ve yeni programların geliştirilmesi konularında yönlendiricilik yapılması da yer alıyor” dedi.

Uzun bir süreç

FEDEK başvurusunun nasıl yapıldığını anlatan Dekan Daşcıoğlu, neden FEDEK başvurusu yaptıklarını da şu şekilde açıkladı: “FEDEK değerlendirme süreci gönüllülük esasına dayanır. Kurumların fen, edebiyat, fen edebiyat, dil ve tarih-coğrafya fakülteleri öğretim programlarının FEDEK tarafından değerlendirilmesi başvurusu üzerine başlatılır ve sürdürülür. FEDEK tarafından yürütülen Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri öğretim programlarının değerlendirmesi aylarca süren uzun bir süreçtir.”

Değerlendirme sürecinin ziyaret öncesi etkinlikler, kurum ziyareti ve ziyaret sonrası etkinlikler olmak üzere üç temel evreden oluştuğu bilgisini veren Daşçıoğlu, “Sürecin kilit katılımcıları takım elemanları (takım başkanı, program değerlendiricileri ve gözlemciler), kurum temsilcileri (kurum yönetimi, fen, edebiyat, fen-edebiyat, dil ve tarih-coğrafya fakültesi yönetimi, bölüm yönetimi, programın öğretim kadrosu, destek veren bölümlerin öğretim üyeleri, idari personel) ve öğrencilerdir” dedi.

Anketler sürece katkı sağlıyor

FEDEK sürecine katkıda bulunan ve iyileştirmeyi sağlayan diğer ölçütlerin dış paydaşlar, mezunlar ve anket uygulamaları (öğrenci, mezun ve işveren) olduğunu kaydeden Daşçıoğlu, anketlerin yıl içerisinde dönemlik uygulandığını ve elde edilen verilerin istatistiki açıdan ayrıntılı değerlendirildiğini ifade etti. Prof. Dr. Daşçıoğlu, bu anketlerin FEDEK sürecine katkısı hakkında ise şunları söyledi: “FEDEK akreditasyonu ile amaç, daha kaliteli bir eğitim-öğretim sistemi oluşturmak ve ilgili süreçleri doğru şekilde yönetmektir. Bunu sağlayabilmek, gelişen çağa ayak uydurabilmek ve beklentileri karşılayabilmek için dış paydaşların, mezunların ve öğrencilerin görüşlerini almak çok önemli bir araç haline geldi. Bu şekilde eksik veya güncellenmesi gereken yönler belirlenip geliştirilebiliyor ve bölümler kendini güncel tutabiliyorlar. Dış paydaş olarak bölümlerle ilgili çeşitli sektörlerden kişiler belirlenip görüşleri alınıyor. İlgili görüşler akademik kurul ile karara bağlanabiliyor. Mezunların durumu, işveren anketleri ile değerlendiriliyor, yine eksik yönlerin saptanması sağlanıyor. Ayrıca mezun ve öğretimine devam eden öğrencilere ayrı ayrı anketler uygulanıyor. Bunlardan öğrencilere uygulanan memnuniyet anketleri ve bölüm derslerinin program çıktılarını değerlendiren anketler, dönemlik oluyor ve sürekli iyileştirmeyi sağlıyor.”

Anketlerin yıl içerisinde dönemlik uygulandığını ve elde edilen verilerin istatistiki açıdan ayrıntılı değerlendirildiğini ifade eden Dekan Daşçıoğlu, “Elde edilen sonuçlar gözden geçirilerek bir iyileştirme/geliştirme raporu yazılır ve buna göre alınan kararların uygulanması sağlanır. Böylelikle sürekli iyileştirme sağlanıyor” diye konuştu.

16 programımız akredite

Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde 16 programın bu süreçte başarılı olduğunu ve FEDEK akreditasyon belgesi almaya hak kazandığını söyleyen Daşcıoğlu, “Alman Dili ve Edebiyatı, Biyoloji, Coğrafya, Çeviribilim, Sanat Tarihi, Sosyal Hizmet, Felsefe, Fizik, Kimya, Matematik, Sosyoloji, Tarih ve Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinin birinci örgün öğretimleri ile Alman Dili ve Edebiyatı, Çeviribilim ve Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinin ikinci örgün öğretimleri belgelerini aldı” dedi.

Prof. Dr. Daşcıoğlu, FEDEK akreditasyon belgesine hak kazanmış olmanın bu bölümlere, fakülteye ve üniversiteye olan katkılarını ise şu şekilde açıkladı: “Bilindiği üzere üniversitemiz Avrupa EFQM mükemmellik ödülü, mükemmellikte süreklilik ödülü, Avrupa Komisyonu ECTS ve DS Label Ödülü, Ulusal Kalite Ödülü gibi birçok ödüle sahip. Halen başvuru aşamasında olan ve başvurusu yenilenen ödül süreçleri de mevcut. Sakarya Üniversitesinin izlediği kalitede süreklilik politikası, fakültelere ve fakültelere bağlı her bir bölüme de sirayet ediyor ve her bölümün kendi alanında akredite olması için gerekli başvurular yapılıyor. Bu bağlamda, FEDEK akreditasyon belgesinin Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesindeki her bir bölüm için hak edilmiş olması kalitede sürekliliği sağlıyor. Bu sayede, daha şeffaf, daha etkin ve daha kaliteli yönetim ve yükseköğretim ile Sakarya Üniversitesi diğer üniversitelerden bir adım öne geçiyor.”

FEDEK öncesi ve sonrası

Bu bölümler için FEDEK öncesi ve sonrası şeklinde bir kıyaslama da yapan Prof. Dr. Yılmaz Daşcıoğlu, “Böyle bir kıyaslama yapıldığında fakültemizin uluslararası düzeyde bir yükseköğretim birimi haline gelmiş olması en önemli gelişme oldu. fedek kapsamında gerçekleştirilen uygulamalar sayesinde bu süreçte sürekliliği sağlamak ve uluslararası alanda daha etkin yer almak mümkün hale geldi” ifadelerini kullandı.

03-05-2018 / ST
1.075 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.