ÇED Raporu Semineri Düzenlendi

ÇED Raporu Semineri Düzenlendi
25.11.2014
1.253
A+
A-

Sakarya Üniversitesi’nde Çevre Mühendisliği öğrencilerine yönelik Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Raporu semineri verildi.

SAÜ Mühendislik Fakültesi’nde gerçekleşen seminere katılan Sakarya Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ÇED İzin ve Denetim Şube Vekili Hasan Şahin ile İZA Danışmanlık Şirketi Çevre Danışmanlığı ve Atık Yönetim Hizmetleri biriminden Ayşe Bodur, öğrencileri ÇED Raporu hakkında bilgilendirdi.

Çevre Mühendisliğinin en önemli konularından biri olan çevresel etki değerlendirmesi ile bu kapsamda rapor hazırlama tekniklerinin işlendiği seminerde, raporun olumlu veya olumsuz olarak şekillendirilmesi ve bu raporların sonuçları ele alındı.

ÇED Raporunun, tüm çevre mühendisliği öğrencileri tarafından öneminin kavranması amacıyla düzenlenen seminerde ÇED Yönetmeliğini anlatan Şahin, ÇED sürecine, ne zaman uygulandığı ve ceza puanları gibi konulara değindi.  Şahin, “Bildiğiniz gibi çevresel etki değerlendirmesinde öncelikle gerçekleştirilmesi planlanan projelerin, çevreye olabilecek olumlu ve olumsuz etkilerini belirlemekteyiz. Sonrasında, varsa olumsuz yöndeki etkilerin önlenmesi ya da çevreye zarar vermeyecek ölçüde en aza indirilmesi için alınacak önlemler ile seçilen yer ve buna uygun teknoloji alternatiflerini tespit ve değerlendirme aşaması geliyor. Süreç, sözünü ettiğimiz tüm bu değerlendirmeler ile projelerin uygulanmasının izlenmesi ve kontrolünde sürdürülecek çalışmaları kapsıyor” şeklinde konuştu.

ÇED Yönetmeliği ve denetimi hakkında da bilgiler veren Şahin,  “Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile valilikler tarafından verilen ‘ÇED Olumlu /ÇED Gerekli Değildir’ kararları, Bakanlık ve İl Müdürlükleri tarafından sürekli kontrol edilmektedir. Verilen taahhütlerde değişme ve aşma olduğu tespit edilirse idari yaptırım uygulanmaktadır. Bu kapsamda ÇED dosyasının yeniden hazırlanması istenmektedir” ifadelerini kullandı.

Daha sonra söz alan İZA Danışmanlık Şirketi’nden Ayşe Bodur, konuşmasında ÇED uygulamaları ve uygulamada karşılaşılan zorluklar hakkında öğrencileri bilgilendirdi. Bodur, yatırımcıyı bilinçlendirmeme, acil projeler, ÇED sürecine sadece bir belge olarak bakılması, yatırım öncesinde faaliyetin detaylarının planlanmaması, ÇED süreci aşamasında projenin kapsamının değişmesi, kurum görüşleri sürecinde yaşanan sorunlar, ÇED sürecinin tamamlanma süresinin saptanamaması gibi zorlukların bu kapsamda süreci güçleştirdiğini söyledi.

Öğrencilerin ilgisinin yoğun olduğu seminer sonunda, seminere katılan çevre mühendisi öğrencilerine sertifikaları verildi.

24/11/2014 – ST
1.253 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.