Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 14°C
Sağanak Yağışlı

Zirvede Otomotiv Konuşuldu

Zirvede Otomotiv Konuşuldu
20.12.2018
120
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Topluluğu (EMK) tarafından “Otomotiv Zirvesi” düzenlendi.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezinde gerçekleştirilen etkinliğe BMC Power Genel Müdür Danışmanı Şenol Gülgönül ve OTOKAR Üretim Sürekli Gelişim Yöneticisi Nur Bozdurgut Tunç konuşmacı olarak katıldı.

BMC Power Genel Müdür Danışmanı Şenol Gülgönül, etkinlikte öğrencilere BMC ve çalışma alanları hakkında bilgi verdi BMC Power’ın Türkiye’nin en büyük ticari ve askeri araç üreticilerinden birisi olduğunu belirten Gülgönül, “insan kaynakları”, “son kullanıcı kısıtları” ve “sanayi” alanlarında sektörde sıkıntı yaşandığını aktardı. Türkiye’nin en büyük ihraç kalemlerinden birisinin otomotiv üretimi olduğunu ifade eden Gülgönül, buna karşın motor ve transmisyon tasarımı konusundaki firma sayısının daha az olduğunu kaydetti.

Sektör olarak yurt dışından alınan ürünlerde yaşadıkları “son kullanıcı lisansı” sorununa da değinen Gülgönül, “Bu konuda iki tane soru var. “Ürünü nereden kullanacağınız” ve “ürünü nerede kullanacağınız” sorularına yanıt vermeniz gerekiyor. Birinci sorunun cevabında iki tane şık var; askeri mi ticari mi? Askeri dersen, firma bunu vermeyebilir. İkinci soruda ise ürünü nerede kullanacağınızı taahhüt etmeniz gerekiyor. Ürünü başka ülkelere satma isteğiniz halinde ihraç kısıtlamasıyla karşı karşıya kalabiliyorsunuz. Bu, her ne kadar çok basit bir cümle gibi gözükse de şu anda sektörde çok önemli baş ağrılarından bir tanesi. Fırtına araçlarını Türkiye’de ürettik, bundan dolayı Azerbaycan’a satamadık. Sadece Türkiye’de kullanmamıza izin verildi” diye konuştu.

Ağır vasıtalarda dizel devam edecek

Dizel araçların geleceğine yönelik olarak yapılan tartışmalara değinen Gülgönül, yapılan araştırmaların dizelin ağır vasıtalarda devam edeceğine işaret ettiğini kaydetti. Gülgönül, “Dünyadaki araştırmalardan edindiğimiz izlenim ve pratikte de gördüğümüz kadarıyla ağır vasıtalarda dizele devam edilecek. Ağır vasıtalarda dizel kullanımı yüzde 84’lere kadar düşebilir, ancak yine çoğunluk dizel motorda. Belki hibrit motorlarda, yani dizel ve elektrik desteklilerde artış olabilir. Binek araçlarda ise 2020’den sonra elektrikli araçların yaygın bir şekilde piyasaya gireceği öngörülüyor. Çin’den ve Avrupa’dan çok çeşitli firmalar, tamamen elektrikli araçlar konusunda çalışıyor. Dolayısıyla ağır vasıtada dizel araçlarda sektör, en azından uzun bir süre ayakta kalacakmış gibi görülüyor” ifadelerini kullandı.

OTOKAR kendi teknolojisini geliştiriyor

OTOKAR Üretim Sürekli Gelişim Yöneticisi Nur Bozdurgut Tunç da konuşmasında OTOKAR ile ilgili öğrencilere bilgiler verdi. OTOKAR’ın savunma sanayisinde en büyük şirket olduğunu söyleyen Tunç, OTOKAR’ın ana görevinin ürünlerini müşteri beklentileri doğrultusunda pazarlamak olduğunu belirtti. Tunç, “OTOKAR, kendi teknolojisini geliştirerek ürünlerinde yerli ve milli kimlik özelliğini koruyor. Topyekûn mükemmellik felsefesi ile müşterilerinin, çalışanlarının ve ortaklarının memnuniyetinde sürekliği sağlamayı hedefliyor. OTOKAR bugün bir dünya şirketi olmakla birlikte, Türkiye’nin en büyük özel sermayeli savunma sanayi şirketi durumundadır” dedi.

20-12-2018 / Esra Avcı


120 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.