Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 9°C
Yağışlı

Yerli Tır Üreticisine SAÜ Desteği

Yerli Tır Üreticisine SAÜ Desteği
14.09.2012
177
A+
A-

Tır üretiminde kullanılan ‘makas kulağı’ artık SAÜ öğretim üyelerinin desteğiyle Türkiye’de üretilecek.

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) ve TIRSAN arasında yapılan Üniversite-Sanayi işbirliği projesi sayesinde araçların şase ve tekerlek bağlantısı için önemli ve maliyetli bir aparat olan “Makas Kulağı” artık Sakarya’da SAÜ öğretim üyelerinin desteğiyle TIRSAN tarafından üretilecek.

“TIRSAN Yerli Uni-Leaf Süspansyon Projesi” kapsamında yaklaşık bir yıldır üzerinde çalıştıkları ilk yerli makas kulağı tasarımı ve optimizasyon çalışmalarını bitirdiklerini söyleyen Proje Koordinatörü SAÜ Mühendislik Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İ. Kutay Yılmazçoban, bundan sonra üretim çalışmalarına başlanacağını kaydetti.

Türkiye’de araç şasilerinin üretildiğini ancak tekerlek aksamının bağlandığı yapının üretilemediğini dile getiren Yılmazçoban, “Bu yapı çok maliyetli,  bir tırda en az 10 – 12 tane kullanılıyor” dedi. Bu parça ve bağlı olduğu sistemin tamamen ithal edildiğini ve tır üretim firmaları için önemli bir maliyet oluşturduğunu vurgulayan Yılmazçoban, bu sisteminin Türkiye’de üretilmesi sayesinde yerli firmaların paralarının dışarıya gitmesinin önüne geçileceğini belirtti.

Dünyada sadece birkaç firmanın bu parçaları ürettiğini söyleyen Yılmazçoban, bu firmaların adeta bir tekel oluşturduğunu ve Makas Kulağını alan firmanın diğer parçaları da aynı firmadan almak zorunda kaldığını çünkü sistemin bir bütün olarak bir birine bağlı olduğunu ifade etti. Makas kulağı üretiminin bir başlangıç olduğunu söyleyen Yılmazçoban, bundan sonra aracın tüm süspansiyon sistemin Türkiye’de üretilmesi için AR-GE çalışmalarına başlamayı hedeflediklerini belirtti.

14/09/2012 – AB


177 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.