Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 27°C
Gök Gürültülü

Ulaştırmada Enerji Verimliliği Nasıl Sağlanır?

Ulaştırmada Enerji Verimliliği Nasıl Sağlanır?
28.03.2019
266
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Akademik ve Sosyal Gelişim Merkezi (SASGEM) tarafından “Ulaştırmada Enerji Verimliliği: Toplu Taşıma Örneği” adlı konferans düzenlendi.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşen konferansa SAÜ Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği bölümünden Dr. Öğr. Üyesi İrfan Pamuk konuşmacı olarak katıldı.

Konferansta ulaştırma planlamasının gerekliliğinden bahseden İrfan Pamuk, ulaştırmanın altyapısına göre kara, su, hava ve boru hatları olmak üzere dört ana başlık altında ele alındığını söyledi. Otomotiv teknolojisindeki hızlı gelişmenin ulaşım problemlerinin kara yolları üzerinden çözüleceği inancını güçlendirdiğini söyleyen Dr. Öğr. Üyesi Pamuk, “Özellikle gelişmiş ve zengin ülkelerde sürekli yollar yapılmakta ve otomobiller üretilmektedir. Ancak otomobil sahipliği ile birlikte çevre sorunlarının da artmaya başladığı görülmektedir. Trafikteki problemler, yolların, park alanlarının ve enerji kaynaklarının yetersizliği, bu sorunlara örnektir. Bu sorunların üstesinden gelebilmek için ulaşım planlaması kavramı ortaya çıkmıştır” dedi.

“Taşımacılıkta karayolu kullanımı kazaları artırıyor”

Ulaştırmada enerji tüketimini Avrupa ülkeleri ve ABD’yi kapsayan grafik ve verilerle açıklayan Pamuk, dünyada ulaştırma alanında yüzde 30’un üzerinde bir enerji tüketimi olduğunu söyledi. Türkiye’deki ulaştırma sektörünün toplam enerji tüketimi içerisinde yüzde 21’lik bir paya sahip olduğu bilgisini aktaran Pamuk, “Ülkemizde yolcu taşımacılığının yüzde 95’i, yük taşımacılığının da yüzde 91’i karayolu ulaşımı ile gerçekleşiyor. Karayolunun bu konuda büyük bir ağırlığa sahip olması, trafik kazalarının altında yatan en önemli sebep olmuştur” diye konuştu. Bu oranların 2002 yılından itibaren değiştiğini söyleyen Pamuk, fiyat avantajı açısından yüksek hızlı trenin ve hava yolunun öne çıktığını dile getirdi.

Toplu taşımaya yönelik doğru planlamaların yapılması gerektiğini vurgulayan Dr. Öğr. Üyesi İrfan Pamuk, toplu taşımanın pahalı yatırımlar gerektirdiğini, planlama olmadan en pahalı sistemlerin bile sorunu çözemeyeceğini söyledi. Planlamadan yoksun yapılacak altyapı tesislerinin işletmeye katkısının az olacağını belirten Pamuk, iyi bir sefer planlaması ve işletme planlaması ile bu katkının artacağını vurguladı.

Konuşmasının devamında sefer ve işletme planlamalarını anlatan Pamuk, demiryolları, karayolları ve deniz yolları kullanımını 2018 yılına ait verilerle hazırlanmış tablodan örneklerle açıkladı.

Konferansın sonunda Dr. Öğr. Üyesi İrfan Pamuk’a hediyesi takdim edildi.

28/03/2019- Melek Tepeli


266 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.