SAU’de İhracatın Yeni Rotalar ve Yerel Pazar Stratejileri Konuşuldu

Sakarya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından düzenlenen "Dış Ticarette Yeni Nesil İhracat Stratejileri ve Yabancı Dilin Önemi" konulu söyleşide, Süreyya Trade Dış Ticaret Ltd. Kurucusu ve İhracat Uzmanı Pervin Çimen öğrencilerle bir araya geldi. Dış ticaretin değişen dinamiklerini anlatan Çimen, yapay zeka teknolojilerinin gelişmesine rağmen ticari ilişkilerde insan faktörünün ve duygusal bağın yerinin doldurulamayacağını belirterek, öğrencilere dijital pazarlara yönelmeleri ve ikinci bir yabancı dil öğrenmeleri tavsiyesinde bulundu.

Her pazarın kendi platformu var

İhracatta başarının sadece Amazon gibi küresel devlerle sınırlı olmadığını ifade eden Çimen, hedef pazara göre platform seçmenin önemine değindi. Latin Amerika veya Polonya gibi bölgelerde o coğrafyanın yerel pazar yerlerinin çok daha etkili olduğunu belirten Çimen, doğru müşteriye ancak doğru platform üzerinden ulaşılabileceğini dile getirdi.

Sürdürülebilirlik ve Türk markaları

Avrupa Yeşil Mutabakatı ile 2026’dan itibaren karbon salınımı yüksek ürünlerin dezavantajlı olacağını hatırlatan Çimen, Türk sanayisinin bu dönüşüme hazırlıklı olduğunu aktardı. Çimen, tekstil ve teknoloji sektöründeki önde gelen yerli markaların sürdürülebilir üretim ve geri dönüşüm hamlelerinin, global rekabette Türkiye’yi avantajlı bir konuma taşıdığını kaydetti.

Gençlere hizmet ihracatı çağrısı

İhracatın yalnızca fiziksel ürün satışı olarak görülmemesi gerektiğini vurgulayan Çimen, gençlere yeteneklerini döviz gelirine dönüştürmeleri önerisinde bulundu. Yazılım, tasarım ve çeviri gibi yeteneklerin uluslararası freelance platformları aracılığıyla dünyaya sunulabileceğini belirten Çimen, hizmet ihracatının gençler için önemli bir fırsat alanı olduğunu ifade etti.

Teknoloji hızlandırır, güveni insan sağlar

Lojistik süreçlerde teknolojinin işleyişi hızlandırdığını ancak iletişimde insan faktörünün vazgeçilmez olduğunu savunan Çimen, yapay zekanın operasyonu yönetebileceğini fakat ticari güveni sağlayan duyguyu veremeyeceğini söyledi. İngilizcenin iş dünyasında artık standart bir gereklilik olduğunu hatırlatan Çimen, rekabette öne çıkmak için ikinci bir yabancı dilin şart olduğunu sözlerine ekledi.

Söyleşi, toplu fotoğraf çekimi ve hediye takdimiyle sona erdi.

Kategori: