SAU İşletme Fakültesinden Bakanlık Onaylı Sosyal Sorumluluk Odaklı Ar-Ge Projesi
T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından desteklenmeye değer bulunan “Çocuk Evleri Sitesinden Hayata Geçiş: Gençlerin Hayata ve İş Dünyasına Hazırlanması Programı” başlıklı Ar-Ge projesi Sakarya Üniversitesi, İşletme Fakültesi koordinasyonunda hayata geçiriliyor.
Proje, Çocuk Koruma Hizmetleri Yönetmeliği’nin 30. maddesinde yer alan finansal okuryazarlık, bütçe planlama ve iş hayatı alanlarındaki eğitimleri destekleyerek, çocuk evlerinde yetişen gençlerin hayata ve iş dünyasına geçiş süreçlerinde kalıcı beceriler kazanmalarını amaçlıyor.
Proje, Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Sima Nart yürütücülüğünde ve Anadolu Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Aliye Mavili danışmanlığında yürütülecek. Çok paydaşlı yapısıyla öne çıkan proje, bakanlık-üniversite iş birliği modeliyle gençlerin yaşam becerilerini geliştirmeye yönelik yenilikçi bir yaklaşım sunuyor.
Proje Ekibi
- Aile ve Sosyal Hizmetler Sakarya İl Müdürlüğü
- Prof. Dr. Aliye Mavili (Danışman) – Anadolu Üniversitesi
- Prof. Dr. Sima Nart (Proje Yürütücüsü) – Sakarya Üniversitesi
- Prof. Dr. Özlem Balaban (Araştırmacı) – Sakarya Üniversitesi
- Doç. Dr. Gözde Sezen Gültekin (Araştırmacı) – Sakarya Üniversitesi
- Dr. Öğr. Üyesi Kazım Mert (Araştırmacı) – Sakarya Üniversitesi
- Dr. Öğr. Üyesi Nurcan Kostak (Araştırmacı) – Sakarya Üniversitesi
- Dr. Öğr. Üyesi Tuğba Koç (Araştırmacı) – Sakarya Üniversitesi
- Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Koç (Araştırmacı) – Sakarya Üniversitesi
- Arş. Gör. Dr. Büşra Garip (Araştırmacı) – Sakarya Üniversitesi
- Dr. Öğr. Üyesi Uğur Alemdar (Araştırmacı) – Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
- Dr. Öğr. Üyesi Volkan Sert (Araştırmacı) – Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
- Yalçın Yayla (Yüksek Lisans – Araştırmacı) – Sakarya Üniversitesi
- İlkay Ersoy (Yüksek Lisans – Araştırmacı) – Sakarya Üniversitesi
Projeyle birlikte, çocuk evlerinden topluma ve iş hayatına geçiş sürecindeki gençlerin bireysel güçlenmesini destekleyen, uygulamalı eğitimlerle yaşam becerilerini artıran ve toplumsal entegrasyona katkı sağlayan özgün bir model geliştirilmesi hedefleniyor.
