Sağır Kültürü ve İşaret Dili Eğitimi

Sağır Kültürü ve İşaret Dili Eğitimi
29.11.2019
2.162
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı Engelli Öğrenci Birimi ile Hizmetiçi Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından “Sağır Kültürü ve İşaret Dili Eğitimi” düzenlendi.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi Prof. Dr. Gültekin Yıldız Salonunda gerçekleşen eğitime, Türk İşaret Dili Tercümanı ve Eğitmeni Semih Güneş konuşmacı olarak katıldı.

Eğitmen Semih Güneş, konuşmasına işaret dilinin tarihinden ve gelişim süreçlerinden bahsederek başladı. ‘Sağır kültürü’ kavramının tanımını yapan Güneş, toplumda ‘sağır’ ve ‘işitme engelli’ kavramlarının birbirine karıştırıldığını, doğuştan itibaren hiç duymayan kişilere sağır denildiğini, işitme engellilerin ise çok az da olsa duyduğunu aktardı. Amaçlarının işitme engelli bireylerin her alanda problemlerini çözebilmek olduğunu belirten Güneş, Türkiye’de bazı yerlerde engellilere yönelik yanlış eğitim politikaları olduğunu söyledi.

Güneş, “Yeterli olmadığı halde işaret dilini öğreten insanlar var. Biz bunun önüne geçmeye çalışıyoruz. İşitme engelli bireylerin toplumda en rahatsız olduğu durumlardan bir tanesi de işaret dilinin doğru öğretilmemesidir” dedi. Ailesinin işitme engelli olduğunu ve işaret dilini küçük yaşta öğrendiğini ifade eden Güneş, “Children Of Deaf Adults” kısaltması olan ve ebeveyni işitme engelli olup kendisi işitme engelli olmayan iki dil ve iki kültürle yaşayan çocuklar anlamına gelen “CODA” terimi hakkında da bilgi verdi. Güneş, “CODA, anne babanıza anne baba olmaktır” ifadelerini kullandı.

Sağırların toplumsal yaşamlarına yönelik aydınlatıcı bilgiler veren Güneş, etkinlikte jargon eğitimi ve katılımcılara birkaç uygulamalar gösterdi. Etkinlik soru cevap şeklinde devam etti.

28.11.2019/ Kübra Akçay- Nurşen Şügür


2.162 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.