Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 28°C
Sisli

Motosiklette Güvenli Sürüş Anlatıldı

Motosiklette Güvenli Sürüş Anlatıldı
22.03.2017
268
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Motosiklet Spor Kulübü tarafından Motosiklette Güvenli Sürüş Semineri düzenlendi.

Sakarya Üniversitesi Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşen etkinliğe Motoetkinlik Kurucu Editörü Ahmet Köseoğlu ve Honda Motosiklet Eğitim Merkezi Baş Şefi Tayfun Gülhan konuşmacı olarak katıldı.

Ahmet Köseoğlu etkinliğin amacının motosiklet sektöründeki dev kuruluşları üniversite ortamında gençlerle buluşturmak ve bilinçli motosiklet kullanıcılarının yetiştirilmesi için çalışmalar yapmak olduğunu belirtti. Köseoğlu, trafikte motosikletin değil motosiklet sürücülerinin riskli olduğunu insanlara göstermeye çalıştıklarını anlattı.

Tayfun Gülhan da “Motosiklette Güvenli Sürüş” başlıklı bir sunum yaptı. Gülhan, motosikletin ne olduğunu, yeni motor alacaklar için motor çeşitlerini ve hangi araziye hangi motor tarzının daha uygun olduğunu anlattı.

Gülhan, seminerde öğrencilere motosiklette güvenli sürüşte kask, koruyucu elbise, eldiven gibi pasif güvenlik uygulamalarını, airbag, abs gibi aktif güvenlik uygulamalarını, eğitimler ve seminerler gibi önleyici güvenlik uygulamalarını anlattı. Etkinlikte sürüş tecrübesinin öneminden bahseden Gülhan, motosiklette doğru oturma pozisyonlarını, frenleme kazalarında ve oluşan kazaların analiz bilgilerini öğrencilere aktardı.

Gülhan, kaza yapan sürücülerin yüzde 92’sinin eğitim almamış kişilerden oluştuğunu belirterek, “Yola çıktıktan sonraki ilk 10 kilometrelik süreç, en riskli süreç. Burada koruyucu ekipmanlar hayat kurtarmakta ve ölümcül kazaların yarısında ise alkol önemli rol oynamaktadır” dedi.

22-03-2017 / Armanç Kayra
268 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.