Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 28°C
Az Bulutlu

İyi Sunum Yapmanın İpuçları

İyi Sunum Yapmanın İpuçları
09.11.2017
318
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Akademik ve Sosyal Gelişim Merkezi’nce (SASGEM) düzenlenen Çarşamba konferanslarının bu haftaki konuğu Freshforty Kreatif Medya Ajansı Başkanı Halid Özgür oldu.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen “İyi Sunan Kazanır” adlı konferansta konuşan Özgür, sunumunun başlığını yakın zamanda izlediği bir reklamdan esinlenerek belirlediğini söyledi. Özgür, “Hep iyi olan kazansın istenir. Sunacağımız şeye kendimiz de inanmalıyız. Gerçekten iyi olan sunum iyi kar getirir. Fakat bazen de sunum ne kadar iyi olsa da ürün kötü ise sonuç kötü oluyor” dedi. Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte Özgür, konuyla ilgili çeşitli reklam örnekleri de gösterdi.

Basitleştirin

Öğrencilere iyi sunum yapmanın bazı ince ayrıntılarını da gösteren Halid Özgür, öncelikle sunum yapacak olan kişinin seyirciyi, atmosferi ve salonu iyi bilmesi gerektiğini söyledi. Halid Özgür, iyi bir sunumun ipuçlarını ise şöyle açıkladı: “İyi bir sunumda akılda kalıcı bir mesaj belirlenmeli ve bu sunum süresince belli aralıklarla tekrarlanmalıdır. Yapılacak sunumda en önemli olan üç kavrama odaklanmalı, çünkü üçten sonrası akılda kalıcı olmaz. Dikkatin dağılmasına sebep olur. Basitleştirmek, az yazı ve az görsel kullanmak da çok önemlidir. Az olan daha fazladır, fakat az zordur” şeklinde konuştu.

Sunum hazırlamanın adımları

Özgür, sunumun sadece beş adımda hazırlanabileceğini belirterek, bu adımları ise şöyle sıraladı: “Bu adımları ana mesajı belirlemek, hikâye, metin, tasarım ve deneme olarak sıralayabiliriz. Hikâye kalbe ve beyine göre farklılık gösterebilir. Kalp duyguları, beyin ise sayısal verileri sever. Sunumunuzu sinema filmi gibi düşünün; bir senaryo ve akış oluşturun. Tüm konuşmanızın metnini sanki konuşuyormuş gibi bir kâğıda yazın ve kısa cümleler kullanın. Az sayıda font, yazı ve görsel kullanın. Son olarak ise sunumunuzu en az üç kere, sanki gerçekten karşınızda insanlar varmış gibi deneyin, hatalarınızı bulun ve kusursuzlaştırın.

Sahnede önemli olanın giyiniş, ses ve diksiyonu doğru kullanma gibi unsurlar olduğundan da bahseden Özgür, “Herkes sunuyor ama iyi sunan kazanır” ifadelerini kullandı.

Sunumunun ardından Özgür’e teşekkür belgesi ve hediyeler takdim edildi.

09/11/2017- GP


318 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.