Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 26°C
Parçalı Bulutlu

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama
18.12.2019
475
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Üniversite-Sanayi İşbirliği Topluluğu (SAÜSİ) tarafından “E-Ticaret ve Dijital Pazarlama” etkinliği düzenlendi.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezinde gerçekleşen etkinliğe konuşmacı olarak Exportan Dış Ticaret ve Danışmanlık Kurucusu Ayşe Gedikli, Otokoç Otomotiv E-Ticaret ve Tedarik Zinciri Yöneticisi Oktay Çelik ve LevelUp Agency CEO’su Onur Yılmaz katıldı.

“Dijital deneyim yaşatıyoruz”

Exportan Ticaret ve Danışmanlık Kurucusu Ayşe Gedikli konuşmasında, medyadan ya da çevreden dijital dünyaya dair çok fazla bilgi bulunduğuna işaret ederek, “Sadece E-Ticaret’ten bahsetmiyoruz. Teknolojinin bütünüyle alışveriş deneyiminin içine girmesinden bahsediyoruz. Artık ürün satın almaktan değil deneyimden söz ediyoruz. Hız ve esnekliği tüketiciye verdiğiniz zaman gerçekten dijitalleşmiş deneyimi yaşatmış oluyoruz. E-Ticaret ekosistemi sadece satış yapmaktan ibaret değil. Bunun içinde birçok şey var. Devlette bununla ilgili yazılım sağlayıcıları ve kargo şirketleri gibi birçok kurum var. E-Ticaret sektörüne hitap eden ambalajlar bile türedi. Hukuk danışmanlığı, e-ticaret üzerinde uzmanlaşıp bu ekosistemde yine fayda sağlayabiliyorlar. E-Ticaret dediğimiz şey, müşteri deneyimini kurguladığınız, operasyonunu kurguladığınız, kargo ve dağıtımını yapabildiğiniz ve pazarlamasıyla satış üretebildiğiniz bir durumdur” dedi.

“Basit bakın”

Otokoç Otomotiv E-Ticaret ve Tedarik Zinciri Yöneticisi Oktay Çelik, yapılacak olan işe basit bakılması gerektiğini, böylece o işi çözmenin kolaylaşacağını söyledi. Çelik, “Dijitalleşmek sadece ürün satmak olmamalı. Bizde orta yaş ve üstü nüfus arasında internet kullanımı çok az. Ama bunları da hayata geçirmek bizim en önemli görevlerimizden bir tanesi. Onları da bu dünyanın içerisine almak zorundayız. Bizde olmayan deneyim onlarda var. Şirketler büyüyorsa maliyetler de büyüyor. Sizin bir çözümünüz varsa zaten fark yaratıyorsunuz. Para dijitalleşiyor. E-ticaret büyüyecek. Paranın dijitalleşmiş olduğu noktada siz zaten mahkûm kalacaksınız. Kendinizi geliştirin, farklı planlar düşünün, uygulayın. Satmanın yolunu arayın. Basit bakın, bir şeyin en iyisini yapmaya çalışın. Tek anlamda ilerleyin” şeklinde konuştu.

“Dijital pazarlamada verimlilik”

LevelUp Agency CEO’su Onur Yılmaz ise konuşmasında dijital pazarlama konusuna değindi. Yılmaz, “Dijital pazarlama, doğru içeriğin doğru kanaldan doğru zamanda doğru kişiyle buluşturma sanatıdır. Arama motoru reklamcılığında anahtar kelime belirlerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur verimliliktir. En çok tıklanan değil, size en çok geri dönüş (conversion) getiren anahtar kelimelere odaklanmak altın kuraldır” diye konuştu.

18.12.2019 İzge Belma Yılmaz


475 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.