Doç. Dr. Bostancı: “Sosyal medyanın yoğun kullanımı akademik başarıyı doğrudan etkileyebiliyor”

Doç. Dr. Bostancı: “Sosyal medyanın yoğun kullanımı akademik başarıyı doğrudan etkileyebiliyor”
28.02.2022
1.113
A+
A-

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Bostancı, dijital teknoloji ile birlikte sosyal medya kullanımının öğrenciler üzerindeki etkilerini değerlendirdi.

Sosyal medyanın iletişim pratiklerinde birçok değişikliklere sebep olduğunu söyleyen Doç. Dr. Bostancı, teknolojinin etkisiyle birlikte her yaştan insanın sosyal medya ile tanışarak popüler platformlarda hesap açmasının birtakım fırsatları ve riskleri beraberinde getirdiğinden bahsetti.

“Doğru kaynaklar tercih edildiğinde sosyal medya yaratıcı düşüncenin gelişmesine katkı sağlayabilir”

Gençler söz konusu olduğunda, sosyal medyanın kullanım yoğunluğuna bağlı olarak birçok fırsat ve tehditten bahsetmenin mümkün olduğunu söyleyen Doç. Dr. Bostancı, “Sosyal medya anlık bilgiye erişmek isteyen gençler için zengin bir bilgi kaynağı olarak değerlendirilebilir. Herhangi bir konuda sesini duyurmak isteyen fakat medyada yer alamayan gençler için de sosyal medya eşsiz fırsatlar sunuyor. Dil öğrenmek, çeşitli beceriler kazanmak, kendini geliştirmek ve meslek profesyonellerine erişmek isteyen gençler sosyal medyada her türlü eğitici içeriğe de erişebilir. Sosyal medya aynı zamanda iyilik hareketlerine dahil olan gençler için de kampanyalarını duyurmanın ve geniş kitlelere ulaşmanın etkin bir yolu olarak değerlendirilebilir” dedi.

“Kimliğin geliştiği gençlik döneminde dijital kimlik ve gerçek kimlik çatışması yaşanıyor”

Sosyal medyanın içerdiği onlarca fayda ve fırsatın yanı sıra gençler üzerinde kimlik oluşumuna ilişkin önemli zararların da ortaya çıktığına değinen Doç. Dr. Bostancı, “Gerçek hayatta yapmaları gerekenleri yapmayarak kendilerini olduklarından farklı, olmak istedikleri gibi tanıttıkları bir dijital kimlik inşa eden gençlerin gerçek hayattaki kimlikleri olumsuz etkileniyor. Dijital kimliği gerçek kimliğinin önüne geçen, dijital varlığını daha çok önemseyen gençler hayatın içerisinde yalnızlık hissini daha yoğun yaşayabiliyor” ifadelerini kullandı.

Yoğun paylaşımı temel alan sosyal medya platformlarında gençlerin her anlarını paylaşıyor olmalarının mahremiyet sınırlarını da ortadan kaldırdığını söyleyen Doç. Dr. Bostancı, sosyal medyada fenomen olmak veya daha fazla beğeni almak adına gençlerin uygunsuz davranışlarda hatta hayati risk taşıyan eylemlerde bulunabildiğini anlattı.

“Sosyal medyada müstehcenlik, nefret söylemi, islamofobi ve şiddet içerikleri yoğun bir şekilde paylaşılabiliyor.”

Olumsuz olaylara ilişkin içeriklerin dijital ortamlarda sık görünür hale gelmesinin duygu ve düşüncelerin normalleşmesi ve sıradanlaşması eğilimini desteklediğini söyleyen Doç. Dr. Bostancı, “ Nefret söylemi, islamofobi, müstehcenlik ve şiddet içeriklerine sık maruz kalan gençlerin zihninde olumsuz birçok davranışı normalleştiren bazı içeriklerin kullanıcılar tarafından şikâyet edilmesi ve ilgili platform tarafından kaldırılması gerekiyor” ifadelerinde bulundu.

Sosyal medyanın yoğun kullanımının akademik başarıyı doğrudan etkilediğine değinen Doç. Dr. Bostancı, “Yapılan araştırmalar internette fazla vakit geçiren öğrencilerin akademik başarılarının düşük olduğunu gösteriyor. Ayrıca sosyal medya öğrenciler için bir CV olarak değerlendirilebilir. Özellikle mezun durumundaki öğrencilerden staj ve iş başvurularında CV isteniyor. Bu açıdan kariyer hedefi olan öğrencilerin dijital varlıklarını bu hedefe yönelik düzenlemeleri ve kullanmalarında fayda var. Vaktini ve dikkatini sosyal medyaya, internete yoğunlaştıran gençlerin diğer sosyal aktiviteler ve derslerde dikkat sorunları yaşaması kaçınılmazdır” diye konuştu.

 
1.113 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.