Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 8°C
Yağışlı

Balkanları Yerinde Öğrenecekler

Balkanları Yerinde Öğrenecekler
27.04.2016
30
A+
A-

Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü tarafından ‘Balkanlar’ın Tarihi Mirasıyla Buluşma Projesi’ başlatıldı. Proje ile Sakarya Üniversitesi öğrencileri ikinci kez Balkanlar’ın tarihi mirasıyla buluşacak.

Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (YTB) tarafından desteklenen proje kapsamında, katılımcı/araştırmacı öğrenciler tarafından, Balkanların tarihi ve oralarda yaşayan Müslümanların durumunu araştıran 10 adet makale hazırlanacak. Projenin ‘yerinde öğrenme’ formatında eğitim ve kültürel gelişim amaçlı teknik uygulama gezisi ise 28 Nisan – 6 Mayıs 2016 tarihleri arasında yapılacak.

Geçen yıl 43 öğrencinin katıldığı çalışmaya, bu yıl 50 öğrenci katılacak. Projeye 2 öğretim elemanı ve 3 sivil toplum teşkilatı destek veriyor.

Proje kapsamında teknik çalışma yapılacak yer ise şöyle: Kırcaali, Filibe (Plovdiv), Sofya, Belgrad, Saraybosna, Mostar, Blagay, Poçitel, Dubrovnik, Trebinje, Hersec Novi, Kotor, Budva, İşkodra, Tiran-St., Naum, Ohrid, Üsküp (Skopje), Selanik ve Batı Trakya (Gümülcine).

Projenin organizasyonunu ve proje yürütücülüğünü yapan Tarih Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Lütfi Şeyban, şunları söyledi:

“Rektörümüz Prof.Dr. Muzaffer Elmas’ın teşvikleriyle gerçekleşen proje bu proje sayesinde, öğrencilerimizin teorik tarih ders bilgileri, çağdaş bir uygulama örneğiyle bütünleştirilerek, etkili bir öğrenme sağlanmış olacaktır. Ayrıca katılımcı ve görevli öğrenciler, CV’lerine önemli bir madde ekleyebileceklerdir”

27/04/2016 – HAY
30 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.