Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Sakarya 28°C
Az Bulutlu

650 Milyon Dolar Tasarruf Sağlanacak

650 Milyon Dolar Tasarruf Sağlanacak
11.11.2015
152
A+
A-

Sakarya Üniversitesi(SAÜ) Mühendislik Teknolojileri Öğrencileri Topluluğu tarafından ‘İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Semineri’ isimli bir etkinlik düzenlendi.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen etkinliğe İzmit Körfez Köprüsü Asma Köprü Başmühendisi Erdoğan Dedeoğlu konuşmacı olarak katıldı. Dedeoğlu seminerde köprü inşaatı ve süreçler hakkında öğrencileri bilgilendirdi.

İzmit Körfez Köprüsü’nün Türkiye ekonomisinin omurgasını oluşturan Marmara ve Ege Bölgelerine için önemli bir geçiş ağı olacağını söyleyen Dedeoğlu, “İstanbul, Kocaeli, Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve İzmir gibi güzergâhta bulunan iller ile çevre iller arasındaki sanayi, ticaret ve turistik amaçlı trafik hareketleri daha konforlu ve güvenli hale gelecek. Böylece, ülkemizin gelişimi ile her geçen gün artan trafik hacmini, mevcut yolların kapasitesine yaptığı olumsuz etki giderilecek, trafik güvenliği ile bakım hizmetlerinin sürdürülebilir olması sağlanacak” dedi.

Yapılacak köprü ve otoyolun tamamı ile yıllık 650 milyon dolar tasarruf sağlanacağının hesaplandığını dikkat çeken Dedeoğlu, “Mevcut karayolunu kullanarak ortalama 1 saat 20 dakika, deniz yolu kullanıldığında ise 1 saat süren yol yeni yapılan köprü ile ortalama 6 dakikaya düşecek. Yapılacak otoyolla ortalama 8-10 saat süren yol ise 3 veya 3 buçuk saate düşecek.  Yapılan bu çalışma ülke ekonomimizi büyük katkı sağlayacak” diye konuştu.

Ana açıklığı ile Dünya’nın dördüncü büyük, Avrupa’nın ikinci büyük asma köprüsü olduğu dile getiren Dedoğlu, deprem tarım kriterleri ve rüzgar tüneli testlerini öğrencilere anlattı.

11/11/2015 – MA


152 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.