Uluslararası Ticaret Günleri

05 Mayıs 2016

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret Bölümü ve 21 Gün 37 Derece Öğrenci Topluluğu tarafından “Uluslararası Ticaret Günleri” isimli bir etkinlik düzenlendi.

SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde bu yıl birincisi gerçekleştirilen etkinliğe,  nakliyemkolay.com kurucusu ve CEO’su Önder Türker, Global Magic Brands kurucusu Ömer Şengüler, Ford Pazarlama Müdürü Pınar Ercan Tursun konuşmacı olarak katıldı.

Girişimci olmak isteyen öğrencilere tavsiyelerde bulunan Önder Türker, “Neyi başarmaya çalışıyorsanız o konuda heyecanlı olun,  fırsatlara güçlü bir şekilde odaklanın. Girişimci olmak istiyorsanız proje düşünüp bunu gerçekleştirmelisiniz, projenize güvenmelisiniz, girişimciler çok reddedilecek bunlara alışmalısınız, müşteri çok önemli sizi ileriye taşıyorlar, mutlu personeller yapmalısınız, ilerlemeye devam edin sadece konsantre olun, profesyonel olmak istiyorsanız iyi düşünün ve farklı olun” şeklinde konuştu.

Dijital Dönüşüm Nedir?

Dijital dönüşüm hakkında bilgi veren Pınar Ercan Tursun, “Dijital dönüşüm, bir kurum, şirket veya yapının, dijital çağa ayak uydurmak için, pazarlamasından, iş modellerine, otomasyonundan, organizasyon yapısı ve yönetim şekline kadar her şeyini yeni dünya araçları ile yapmasına verilen genel isimdir. Bu nedenle dijital dönüşüm sadece bir web sitesi ya da sosyal medya faaliyeti ile anlatılamaz. Ancak bu yaklaşımın en görünen ve geleneksel iş dünyasına anlatılabileceği yöntemi budur. Dijital dönüşüm bir strateji gerektirir. Dijital dönüşümden sorumlu yönetim kurulu üyesi, şirketin dijital stratejilerini, kendisine bağlı olan teknoloji direktörü, dijital pazarlama direktörü ve dijital strateji direktörü aracılığıyla icra eder” ifadelerini kullandı.

Marka Yaratma Süreçleri

Marka yaratma süreçleri konusunda öğrencileri bilgilendiren Ömer Şengüler de, “Konumlandırıyoruz, marka stratejisini belirliyoruz, pazarlama stratejisini belirliyoruz, iletişim stratejisini belirliyoruz. Ürünü ve hedef kitleyi iyi tanıyıp, pazarın gereksinimlerini, rekabet avantajlarını belirleyerek ikisinin bir gönül bağıyla birbirine bağlanmasını sağlıyoruz. Çünkü biz pazarlamanın tek başına reklam veya satıştan ibaret olmadığını, satışı ve kârı arttırırken aynı zamanda markanın değerlenmesini de sağlayan bir mühendislik olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.

05/05/2016 – SK

4 kez görüntülendi.
05 Mayıs 2016 - 13:18