Toplum mu Rating mi?

Toplum mu Rating mi?
27.11.2015
617
A+
A-

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İletişim Fakültesi tarafından “Toplum mu Rating mi?” isimli bir etkinlik düzenlendi.

İletişim Fakültesi öğrencilerine kamu yayıncılığının nasıl yapıldığını, bu rating savaşlarında nasıl başarılı olabileceklerini aktarmak ve öğrencileri sektörden birileriyle buluşturmak amacıyla düzenlenen etkinlik, SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Etkinlikte, TRT1 Kanal Koordinatörü Kurtuluş Zeydan konuşmacı olarak yer aldı.

Öğrencilerle bilgi birikimini ve deneyimlerini paylaşan Zeydan, sektör hakkında önemli bilgiler verdi. Konuşmasına, bu sektörde ihtiyaçların sürekli değiştiğinin altını çizerek başlayan Zeydan, “Yaptığınız ve çok iyi sonuçlar aldığınız bir işi, bir yıl sonra yaptığınızda bir önceki kadar iyi sonuçlar alamayabiliyorsunuz. Bu sektörde iş profilleri, teknoloji ve ihtiyaçlar çok hızlı değişim gösteriyor. Bunları takip ederek bu sektördeki yarışa devam edebilirsiniz” şeklinde konuştu.

Yeter ki isteyin, çalışın

Öğrencilere kariyer hakkında birtakım tavsiyelerde bulunan Zeydan, “Ben yapabildiysem siz çok daha kolay yaparsınız. Kalbiniz temizse ve gerçekten çabalıyorsanız, istediğiniz her şey bir şekilde size gelir. Yeter ki isteyin, çalışın ve iyi niyetli olun” dedi.

Türk izleyicisinin çok sadık bir izleyici olduğunu vurgulayan Zeydan, Türk izleyicisinin kolay kolay vazgeçmediğini ama vazgeçtiğinde de geri dönmediğini söyledi. Reklamcı ve kanal çatışmasının kadim bir çatışma olduğunu ifade eden Zeydan, konuya ilişkin olarak şunları söyledi: “Her kanalda her dönem olmuştur.  Kanal, mümkün olduğu kadar kanalın reklamdan az olumsuz etkilenmesi savaşını verir. Her yerde olduğu gibi özel kanallar ile yapımcılar arasında da sıkı bir ilişki var. Nihayetinde Türkiye’deki bütün yayın kuruluşları hizmeti dışarıdan alıyorlar. TRT’de iç yapımların sayısını artırmaya çalışıyoruz ama çok sayıda zorluk var. Bu yüzden dışarıdan temin etmeye çalışılıyor.”

Ekip çalışması ruhu çok önemli

Kurtuluş Zeydan, dizi yapımının tercih edilmesinin sebeplerinden bahsederek, “Dizileri uzun soluklu yapma ve çok tekrar etme şansımız var. RTÜK yasası gereği saatte 12 dakikadan fazla reklam yayınlanamıyor. Bunu baypas etmenin yolu da dizi sürelerinin uzatılmasıdır” diye konuştu. Zeydan, Türkiye’nin televizyon sektöründe dizi dışındaki içeriklerle ayakta kalmasının mümkün görünmediğini kaydetti.

Yayıncılık sektöründe ekip işinin çok önemli olduğunu ifade eden Zeydan, “Yayıncılıkta bu sektörde bir kişi hiçtir. Ekibiniz iyiyse siz de iyisinizdir. Sizi yönetenlerin vizyonu varsa sizin önünüz açılabiliyor. Bu iş bir ekip işidir. İyi bir iş yapmak istiyorsanız doğru kişilerle çalışmak zorundasınız” ifadelerini kullandı. Rating konusuyla alakalı olarak ise; “Bizim işimiz izlenebilir şeyler üretmek. Rating dediğiniz şey bir dakika içinde açık olan televizyon sayısıdır ve dünyanın hiçbir ülkesinde topluluğun yüzde 100’ünü karşılamaz” dedi.

Etkinliğin sonunda TRT1 Kanal Koordinatörü Kurtuluş Zeydan’a, SAÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aytekin İşman tarafından plaket takdim edildi.

26.11.2015 – EU
617 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.