Tek Kalp, Tek Şans

29 Eylül 2012

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Tıp Fakültesi’nin Kardiyolog Dekanı Prof. Dr. Ramazan Akdemir Dünya Kalp Günü dolayısıyla bir açıklamada bulundu.

Her yıl dünyada 17 milyondan fazla kişinin kalp ve damar hastalıkları nedeniyle yaşamını yitirdiğine dikkat çeken Prof. Dr. Ramazan Akdemir “ Kalp ve damar hastalıkları, düşük ve orta gelirli ülkelerde ölümlerin %82’sinden sorumludur. Kalp hastalıklarının çoğunun, sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz ve tütün kullanmama gibi yaşam tarzı değişikliğiyle önlenebileceği düşünüldüğünde, bu yüksek sayı üzücüdür.” diye konuştu.

Kalp ve damar hastalıkları ile mücadelenin çok önemli olduğunu belirten Prof. Dr. Akdemir “ Kalp ve damar hastalıkları ile mücadele bizim kendi öz varlığımız için önemlidir.  Çünkü bu kalp sizin kalbiniz ve yedeği yok. Bu hayat sizin hayatınız ve yedeği yok. Kalp, her insanın vücudunda bulunan 250-350 gram ağırlığında bir et parçası. Ama o kadar önemli bir organ ki o yani kalp sağlıklı ve iyi ise o insan iyi ve sağlıklı. O et parçasının işlevleri bozuksa veya hasta ise tüm vücudun çok önemli işlevleri bozulmakta ve insan hem mutsuz olmakta ve hatta erken yaşta ölebilmektedir. O halde kalbimizi koruyalım. Ona iyi bakalım.” şeklinde konuştu.

Kalp hastalıklarının önlenebilir olduğunun altını çizen Akdemir “Kalbimiz önemli çünkü içinde sevdiklerimiz var. Bizim kalbimiz sevdiklerimiz için de çok değerli. Kalp hastalıkları sonucu insanlar erken yaşlarda ölmekte. Kalp hastalıklarının topluma ve devlete maliyetleri de çok yüksek olmakta. Unutmayalım ki kalp hastalıkları önlenebilir. Bu sizin elinizde.” diye konuştu.

Alınacak küçük tedbirlerle kalp ve damar hastalıklarının önlenmesinde büyük sonuçlar elde edilebileceğini ifade eden Prof. Dr. Ramazan Akdemir bunları şöyle sıraladı:

“1- Önce evimizden başlayalım: sağlıklı ve doğal gıdalarla beslenelim, şekeri ve tuzu azaltalım, yemek miktarını azaltalım ve kesinlikle evde sigara içilmesine izin vermeyelim.
2- Her birimiz, birey olarak kendimiz kalp hastalığı riskimizi öğrenelim. En basitinden, Türk Kardiyoloji Derneği’nin internet adresinden ( www.tkd.org.tr) bunu öğrenebiliriz.

3- Herkes kendi kan basıncını öğrenmeli, kan şekeri ve kolesterol değerlerini bilmeli.
4- Kilo vermeliyiz. Kilo vermek için 6 aylık hedef koymalı. Örneğin %10 kilo verme hedefi gibi.
5- Hayatımızdaki stresi azaltabilmek için çaba sarfedelim. Unutmayalım ki stres öldürür, stres kanser yapar, stres kalp krizi ve tansiyon yapar. Stresten kurtulmak için kendimize, sevdiklerimize zaman ayıralım, geziler, kır yürüyüşleri, spor, sinema ve kitap okuma gibi
aktiviteler yapalım.

6- Sevdiklerimizi üzmeyelim.”

Dünya kalp gününün bu bilinçle kutlanması gerektiğini belirten Prof. Dr. Akdemir sözlerini “Daha sağlıklı kalplerle daha uzun ve mutlu bir ömür dileğiyle.” şeklinde tamamladı.

29/09/2012 – HM

10 kez görüntülendi.
29 Eylül 2012 - 7:51