Öğretmenler Gündemi Takip Ediyor

02 Mayıs 2016

Sakarya’da güncel olaylara ilişkin görüşlerinin incelendiği bir araştırmaya göre öğretmenlerin yüzde 97’sinin gündemi yakından izlediği ortaya çıktı.

Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nün düzenlediği V. Sakarya Eğitim Araştırmaları Kongresi’nde açıklanan “Öğretmenlerin Güncel Olaylara İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi” adlı araştırmada Sakarya’yı sevindiren sonuçlar ortaya çıktı. SAÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürü Doç. Dr. Halil İbrahim Sağlam, sonucun olumlu olduğunu dile getirdi.

En çok internetten faydalanıyorlar

Doç. Dr. Sağlam ve Sınıf Öğretmenliği programı yüksek lisans öğrencisi Rabia Eda Bozkan tarafından gerçekleştirilen araştırmada, Sakarya’da öğretmenlerin yüzde 97’sinin güncel olayları takip ettiği sonucuna ulaşıldı. Sakarya ilinde görevli 30 öğretmenin görüşleri alınarak yapılan araştırmada, katılımcıların yüzde 33’ünün internetten, yüzde 14’ünün televizyondan, yüzde 33’ünün internet ve televizyondan, yüzde 14’ünün internet, televizyon ve gazeteden, yüzde 3’ünün televizyon, gazete ve dergiden yararlanarak güncel olayları takip ettikleri belirtildi. Katılımcıların yakından izledikleri konular ise ülkenin ve dünyanın ana gündemleri olurken, bunları eğitim konusu izledi.

Öğretmenler haberdar olmalı

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Doç. Dr. Halil İbrahim Sağlam, eğitim ve öğretimde en önemli ilkelerden birinin yaşama yakınlık olduğuna vurgu yaptı. Sağlam, “Günümüzde eğitimin amacı öğrenciye yalnızca bilgiyi yüklemek değildir. Ona öğrenmeyi öğretmektir. Öğrencinin içinde yaşadığı çevrenin ve toplumun sorunlarını bilmesi, bu sorunlara çözümler üretmesini sağlamaktır. Öğrencilerin küreselleşen dünyayı anlamasıdır. Bunun için en önemli görev öğretmene düşmektedir. Öğretmen rehberdir. Öğretmenin bu rehberliği yapabilmesi için gündemden haberdar olması, ülkede ve dünya da olup biten hakkında bilgisi olması gerekir. Bunu derslerine yansıtması gerekir” ifadelerini kullandı.

Sonuçlar önemli

Araştırmada öğretmenlerin yüksek oranda güncel olayları takip ettiğinin ortaya çıkmasının olumlu bir sonuç olduğunu belirten Sağlam, şunları kaydetti: “Katılımcılar gündemi izliyor. Bu olumlu. Öğretmenlerin güncel olayları ders işlenişinde kullanmasının öğrencilerin farklı bilgiler kazanmalarına, toplumsal ve kültürel hayata adapte olmalarına destek olacak niteliktedir. Bunu başka araştırmalar ortaya koymuştur. Bu açıdan da bu sonuç önemli. Ayrıca öğretmenlerin güncel olayları izlerken farklı iletişim araçlarını kullanmaları da bir başka olumlu sonuçtur. Bu onların olaylara farklı bakış açılarından ve tarafsız bakmaya çalıştığı şeklinde yorumlanabilir. Bu tür araştırmalarımız devam edecek. Enstitümüz bünyesinde yapılan sempozyum ve kongrelerde buna benzer birçok çalışma ortaya konmaktadır. Bu da bizim açımızdan sevindiricidir. Bu kapsamda araştırmada emeği geçen Sayın Rabia Eda Bozkan ile tüm katılımcılara teşekkür ediyorum.”

02-05-2016 / ST

18 kez görüntülendi.
02 Mayıs 2016 - 9:45