Öğrenciler Teknoloji Bağımlısı

Öğrenciler Teknoloji Bağımlısı
23.03.2015
792
A+
A-

SAÜ ile İHH İnsani Yardım Vakfı arasında geçtiğimiz Aralık ayında yapılan protokol kapsamında, lise ve üniversitede öğrenim gören toplam 3 bin 694 öğrenci üzerinde “Teknoloji Kullanımı ve Bağımlılığı Açısından Türkiye Gençliğinin Fotoğrafı” adlı bir araştırma gerçekleştirildi.

Sakarya Üniversitesi ile İHH İnsani Yardım Vakfı tarafından yapılan araştırmada, öğrencilerin vakitlerinin çoğunu internet, akıllı telefon ve sosyal medyada geçirdiği, lise öğrencilerinin yüzde 30’unun, üniversite öğrencilerinin ise yüzde 35’inin günde 3 saatten fazla akıllı telefon kullandığı saptandı.

Teknoloji kullanımı ve bağımlılığı açısından ülkemizdeki durumun saptanmasının amaçlandığı, toplam 7 bölgede bulunan 11 üniversite ile liselerden öğrencilerin katıldığı araştırmadan çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı.

Bağımlılık arttıkça başarı düşüyor

Araştırmanın üniversite bölümünde, öğrencilerin yaklaşık yüzde 30’unun günde 3 saatten fazla internet, yaklaşık yüzde 35’inin akıllı telefon, yaklaşık yüzde 25’inin ise sosyal medya kullandığı, yaklaşık yüzde 10’unun da günde 3 saatten fazla bilgisayar oyunu oynadığı ifade edildi.

Araştırmanın lise bölümünde ise öğrencilerin yaklaşık yüzde 20’sinin günde 3 saatten fazla internet, yaklaşık yüzde 30’unun 3 saatten fazla akıllı telefon, yaklaşık yüzde 20’sinin, 3 saatten fazla sosyal medya kullandığı, yaklaşık yüzde 10’unun ise 3 saatten fazla bilgisayar oyunu oynadığı saptandı.

Kız öğrencilerin internet, sosyal medya ve akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin erkeklerden, erkek öğrencilerin ise oyun bağımlılık düzeylerinin kızlardan daha yüksek olduğunun ortaya çıktığı araştırmada, genel olarak teknoloji bağımlılığı düzeyinin arttıkça akademik başarının düştüğü belirlendi.

Öğrenciler ebeveynlerinin tutumundan rahatsız

Araştırmada ortaya çıkan diğer bir sonuç ise üniversite ve lise öğrencilerinin yarıdan fazlasının ailelerinin tutumlarından rahatsız olduğunu gösterdi.  Üniversite öğrencilerinin ebeveyn tutumlarına göre dağılımları başlığı altında öğrencilerin yaklaşık yüzde 51’i ebeveynlerini ilgisiz, aşırı koruyucu veya otoriter olarak tanımladı. Araştırmaya katılan lise öğrencilerinin de yaklaşık yüzde 55’i ebeveynlerini aynı başlık altında değerlendirdi.

Demokratik aile ortamının ve üniversite sınavları, KPSS, LYS gibi hedeflerin teknoloji bağımlılığı düzeyini azalttığı ifade edilen araştırmada, bağımlılık düzeyi yükseldikçe mutluluk ve yaşam doyumu düzeyinin azaldığı, bağımlılık ile maddi durum arasında ise herhangi bir ilişkinin olmadığı kaydedildi.

23/03/2015 – ST
792 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.