Müzik Öğretmenleri Çalıştayı

Müzik Öğretmenleri Çalıştayı
16.11.2011
835
A+
A-

Müzik Öğretmenleri Çalıştayı  SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Devlet Konservatuvarı, Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve MÜZED (Müzik Eğitimcileri Derneği) işbirliği ile düzenlenen ‘Müzik Öğretmenleri Çalıştayı’  Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Müzik öğretiminin kalitesini artırmak ve müzik öğretmenlerini yeniliklerden haberdar etmek amacıyla bu yıl ilki düzenlenen  çalıştay 6 farklı oturumda gerçekleştirildi.

Çalıştayda, müzik öğretmeninin meslekî açıdan donanımı, müzik öğretmeni nasıl olmalı, teori ile uygulama arasındaki farklar, uygulama sırasında karşılaşılan zorluklar, müzik ders saatleri, müzik müfredat programının incelenmesi ve düzenlenmesi, ders araç gereçleri ve müzik derslikleri, kaynak kitap ve repertuar sorunu, müzik eğitiminde çocuk şarkılarının ve koro eğitiminin etkisi ve müfredat programlarında Türk Müziği’nin yeri  konuları ele alındı.

Çalıştayın açılış konuşmasını yapan SAÜ Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas  “Bizler müzikle beraber büyüdük. Müzik alanım değil ama müzik alanını işitsel ve görsel olarak her zaman takip ediyorum. Bu toplantı il düzeyinde yapılıyor ama bu çalıştayı ulusal ve uluslararası düzeye taşımalıyız” dedi.

Çalıştayın ilk oturumuna, MÜZED Genel Başkanı Refik Saydam, SAÜ’den  Doç. Dr. Türker Eroğlu, Yrd. Doç. Dr. Nesrin Akıncı Çötok ve Dr. Tayfun Doğan, Kocaeli Üniversitesi’nden Dr. Hakan Bağcı konuşmacı olarak katıldı.

Müzik Öğretiminde Yenilik

Çalıştayın Sakarya’da bir ilk olduğunu dile getiren SAÜ Devlet Konservatuvarı Müdürü Doç. Hatice Selen Tekin “Sakarya’da ilk olan bu çalışmayı yıllardır düşünüyorduk. İlk defa bu yıl gerçekleştirme fırsatımız oldu” dedi. Çalıştayı, müzik öğreniminde yaratıcılığı ve müzik dersini öğrenme ve öğretme açısından çok faydalı bulduğunu belirten Doç. Tekin, “Klasik anlayışa göre müzik dersini öğretmenin ve sevdirmenin imkânı kalmadı. Müzik öğretiminde de çağımızda takip eden değişim yakalanmalı. Yeniliklere ve yeni öğretim sistemine açık olmalıyız” dedi.

Müzik Sayısal Zekayı Güçlendiriyor

İlk oturumun Başkanlığını yürüten Doç. Dr. Türker Eroğlu ‘İnsan ve Müzik’ konusunda bir konuşma yaptı. Müziğin bir disiplin işi olduğunu belirten Doç. Dr. Eroğlu, “Müziğin, insanı disipline etmesi noktasında da çok büyük katkıları vardır. Müzikle ilgilenen insanlar, sayısal düşünme ve işlem yetenekleri kazanır ve müzik ruhi ihtiyaçları giderir” dedi.

İnsanın başarılı olmasının müzikle yakınlık gösterdiğini belirten Eroğlu, “Dünyadaki başarılı insanların birçoğuna baktığımızda, başarısının altında bir müzik yeteneği olduğunu görüyoruz” dedi.

Müzikle Terapi

Türk milletinin müzikle her zaman iç içe olduğunu söyleyen Eroğlu, “Biz Türk milleti olarak müziği her alanda kullanmışız. Müziği tedavi yöntemi olarak da kullanan ilk toplumlardan birisiyiz. Bunların örnekleri var. Mesela, Edirne Beyazıt Külliyesi’nde, Şifahane’nin müzikle tedavi yöntemi üzerine kurulduğunu görüyoruz” dedi.

Günümüzde müzik öğretimine küçümsenerek yaklaşılmasından yakınan Eroğlu, “ Ülkemizde bir yere giremeyen çocuk için, müzik okusun, spor okusun gibi anlayışlar var. Bu durumu hep birlikte düzeltmeliyiz.”  diye konuştu.

Öğretmenlik, Severek Yapılmalı

“Müzik Öğretmeninin Görev ve Sorumlulukları”  konusu üzerine bir sunum yapan MÜZED Genel Başkanı Refik Saydam, müzik eğitiminin çok yetersiz olduğunu vurguladı. “Öğretmenlik mesleği sevmeden yapılmaz” diyen Saydam, “Mesleği, gönülsüzce yapıyorsanız, bu işi yapmayın” dedi.

Saydam, derse hazırlık ve planlı çalışma konusuna değinerek, “Eğitim sürekli güncelliyor. Eğitim biliminde kendimizi de sürekli yenilemeliyiz” dedi. Saydam, öğretmenlerin en önemli sorunlarından birinin de dil yanlışları olduğunu vurguladı.

Müzik Anlayışımız Değişti

Çalıştaya katılan, Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden (GSF) Dr. Hakan Bağcı ise “Günümüz Müzik Eğitimcisi Nasıl Olmalıdır?” konusu üzerine sunum yaptı. Bağcı, “Kültürel değişim, müzik değişimini de beraberinde getirdi. Müzik bir endüstri oldu. Bu sebeple değişim kaçınılmaz hale geldi. Artık dönemin en iyi müzikleri hatırlanıyor. Radyolarda bile güncellenen şarkılar çalınıyor” dedi.

Öğrencilere geleneksel müzik öğretmeninde zorlaştığına dikkat çeken, Bağcı, “Öğrencilerimize geleneksel müzikleri öğretmekte zorlanıyoruz. Bunun için çok ciddi çalışmalar yapmak gerekiyor. Çünkü, değişim programlarıyla yurtdışına çıkan öğrencilerimizden genellikle kendi enstrümanlarını çalmalarını isteniyor. Bu yüzden kendi enstrümanımız olan bağlamayı, çalmayı öğretmeliyiz” dedi.

Müziğin Psikolojik Etkileri

SAÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Tayfun Doğan ise ‘Müziğin İnsan Psikolojisi Üzerine Etkileri’ konulu bir konuşma yaptı. Müziğin anne karnından başladığını ifade eden Doğan, bebeklerin ve küçük çocukların müziğe karşı yatkınlıkları olduğunu söyledi. Müzikle tedavi yönteminede değinen Doğan, ‘Ruhsal sorunların çözümünde müzikle tedavi uygulanmıştır. Ağrı, migren, ameliyat öncesi ve sonrasında, madde bağımlılığı v.b. konularda müzikle terapi etkili’ dedi.

Müziğin olumsuz etkileri hakkında da konuşan Doğan, “ Müziğin olumlu etkileri olduğu gibi olumsuz etkileri de mevcut. Örneğin trafik gürültüsü, ani ses ise insanı olumsuz yönde etkiliyor. Şiddetli müziğin ise ırkçılık, intihar, satanizm gibi etkileri olduğu da ortaya konulmuştur” dedi.

Hayat Boyu Öğrenme

SAÜ Eğitim Fakültesi Öğetim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Nesrin Akıncı Çötok ise, bilgi toplumundaki pragmatik dönüşüm bağlamında, eğitimin niteliği üzerine bir değerlendirmede bulundu. Yrd. Doç. Dr. Çötok, “Pozitivist eğitimde matematik, kimya, fizik gibi eğitimler ön plana çıktı. Müzik bunların arasına giremedi. Çünkü mimar, mühendis, teknokrat yetiştirmek temel amaç olmuştu” dedi. Önceleri eğitimin okulun bittiği kanaati olduğunu vurgulayan Çötok, “ Şimdi ise hayat boyu öğrenme kanaati var. Bilgi toplumundayız. Öğrenmeyi öğrenme ön planda. Bizler ise eğitimciler olarak artık bilgi yöneticisiyiz” dedi.

Çalıştayda Gazi Üniversitesi GSF Müzik bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Salih Aydoğan ‘Oynayarak, Eğlenerek Müzik Dilini Öğreniyorum’ konulu, izleyenlerin katıldığı uygulamalı bir oturum düzenledi.

Çalıştayın üçüncü oturumunda ise Gazi Üniversitesi GSF Müzik bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Suna Çevik, “Koro Eğitimi ve Yönetimi” konusu üzerine uygulamalı bir oturum düzenledi.

İstanbul’da müzik öğretmenliği yapan Onur Erol ise ‘Orff Çalgılarıyla Müzik Öğretimi’ üzerine uygulamalı bir oturum gerçekleştirdi.

Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Öğr. Gör. Ozan Vedat Akyatan’ın klasik gitar dinletisiyle devam eden çalıştay, SAÜ Devlet Konsevatuvarı Müdürü Doç. Hatice Selen Tekin, MÜZED Genel Başkanı Refik Saydam ve Sakarya İl Milli Eğitim Müdürü Murat Yazıcı’nın konuşmacı olarak katıldığı  ‘Değerlendirme ve Kapanış Oturumu’ ile sona erdi.

16/11/2011 – Yunus Cam

Tüm fotoğraflar için tıklayın:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.279456228766064.74296.197059567005731&type=1

 
835 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.