“Milli Eğitimde Yeni Paradigma: Doğa’da Eğitim” Projesi Tanıtıldı

“Milli Eğitimde Yeni Paradigma: Doğa’da Eğitim” Projesi Tanıtıldı
05.10.2018
1.714
A+
A-

Sakarya Üniversitesi “Maliye” ile “21 gün 37 Derece İş” öğrenci toplulukları tarafından hazırlanan “Milli Eğitimde Yeni Paradigma: Doğa’da Eğitim” adlı projenin tanıtım toplantısı düzenlendi.

SAÜ Hukuk Fakültesi Sabahattin Zaim Konferans Salonunda gerçekleşen toplantıya SAÜ Siyasal Bilgiler Fakültesinden Dr. Öğr. Üyesi Nurullah Altun, Serdivan Mehmet Zorlu İlkokulu öğretmeni Özcan Özdemir, Psikolojik Danışman Ali Önder Kaya, Sakarya Barosu Çocuk Hakları Merkezi Başkanı ve avukat Elif Düzgün, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesinden (SUBÜ) Doç. Dr. Sinan Esen ile SAÜ Siyasal Bilgiler Fakültesinden araştırma görevlileri Ayla Akdoğan ve Tunç İnce konuşmacı olarak katıldı.

Projenin detayları konuşuldu

Maliye Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Nurullah Altun konuşmasında toplantıda projeyi değerlendirme fırsatı bulduklarını ifade ederek, “Bir fikrin felsefeye dönüşebilmesi için gerekli mertebeler vardır. İş, tahayyül etmek ile başlar, daha sonra analiz ve sentezlerden geçerek süreç denilen uygulanabilirlik noktasında kabul görecektir” diye konuştu.

Serdivan Mehmet Zorlu İlkokulu öğretmeni Özcan Özdemir toplantıda proje ile ilgili bilgiler vererek, çocukları doğru yönlendirmenin önemini anlattı. Konuşmasında çocukları bir kelebeğe benzeten Özcan Özdemir, “Tüm çocukların anasınıfından üniversiteye kadar çok değerli yetenekleri var. Ben bir öğretmen olarak yıllar içeresinde şunu gördüm; çocukları sahaya çıkarttığımda hepsinin farklı yetenekleri ortaya çıktı. Çok başarısız öğrencilerim vardı, fakat saha eğitiminden sonra o ders başarısı da yükseldi. Çocukları eğitirken demek ki ben bile hata yapıyordum. Artık bu hatadan dönmemin vakti geldi diye düşünüyorum. Doğal eğitim başarıyı getirecektir” ifadelerini kullandı.

Psikolojik Danışman Ali Önder Kaya konuşmasında projenin öğrenciler üzerindeki etkilerinden bahsetti. Kaya, “Bizler sosyal bir varlık olarak dünyaya geliyoruz. Birbirimiz ile iletişim kurmak için varız. Fakat biz çocuklarımızı bir kalıba sokmaya çalışıyoruz. Lise veya üniversite çağına geldiklerinde olmadık durumlarda sorunlar ortaya çıkıyor. Bu aslında bizim elimizdedir” dedi. Çocuklarda görülen olumsuz davranışlardan da söz eden Kaya, hayvan sevgisi ve duygudaşlık (empati) temelli çalışmanın çocuklar üzerindeki etkisinin gözlenebilen sonuçlarını katılımcılarla paylaştı.

Sevgiyi öğretmeliyiz

Sakarya Barosu Çocuk Hakları Başkanı Elif Düzgün ise konuşmasında çocuk istismarı ve sebepleri konusunu ele aldı. Düzgün şunları söyledi: “Çocukların en saf halleriyle değil de dokunulmuş, kirletilmiş veya bir şekilde suça sürüklenmiş halleriyle yıllardır uğraşıyorum. O yüzden çocukları olumlu etkileyebilecek, çocuk istismarının önüne geçebilecek bütün projelerin arkasındayım. Diyoruz ki, çocuk suça sürüklenmeden önce onu o ortamdan çekelim. Onları temiz, çocukluğunu yaşayabileceği, sevgi ile yaşayabileceği bir yere alalım. Kısacası cinsel istismar başta olmak üzere istismarın her türünün önlenmesi için sevgiyi öğretmemiz ve bu istismarların önüne geçmemiz gerekiyor.”

SUBÜ öğretim üyesi Doç. Dr. Sinan Esen de toplantıda projenin ekonomik etkilerini anlattı. Doç. Dr. Esen, “Bugün ekonomik güçten bahsediyorsak markalar yaratmalıyız. Bunun için de yaratıcı düşünen öğrencilere ihtiyacımız var. Bu proje için temel sorunsalımız, ‘var olan projeyi nasıl yaygın hale getirebiliriz’ sorusu oldu. Bu konu için sizin de fikirlerinize ihtiyacımız var” ifadelerini kullandı.

Siyasal Bilgiler Fakültesinden araştırma görevlileri Ayla Akdoğan ve Tunç İnce ise toplantıda yaptıkları konuşmalarında projeye ilişkin detaylı bilgiler verdi.

05-10-2018 / Esra Avcı


1.714 kez görüntülendi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.