Kalp Sağlığı İhmale Gelmez

16 Nisan 2015

Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ramazan Akdemir, Kalp Haftası dolayısıyla açıklamada bulundu.

Kalp hastalıklarının dünyada birincil ölüm nedeni olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Ramazan Akdemir, düzenli kalp kontrolünün hayati önemde olduğunu söyledi.

Son yıllarda tıbbi tanı yöntemlerinde büyük ilerlemeler olduğunu belirten Prof. Dr. Akdemir, birçok kalp hastalığının henüz hastalık ortaya çıkmadan tespit edilebildiğini söyledi. Özellikle ileri yaş grubundaki kişilerde kalp hastalığı riskinin daha yüksek olduğunun altını çizen Akdemir, “Kalp ve damar rahatsızlıkları İleri yaşlardaki kişilerde daha fazla görülüyor ve daha ölümcül olabiliyor. Dolayısıyla bu yaş grubundaki kişilerde koruyucu ve önleyici tedbirlere daha fazla önem verilmesi gerekiyor. Bu yaş grubundaki bireylerin şikayet olmadan bile rutin kalp kontrolü yaptırmalarında fayda görüyoruz” şeklinde tavsiyede bulundu.

Pek çok etkenin kalp hastalıklarına yol açabileceğini dile getiren Akdemir, “Aşırı kilo, stres, yorgunluk, sigara içimi, diyabet, ailesel faktörler bu etkenler arasında yer alıyor. Şeker hastalığı başlıbaşına bir risk faktörüdür.” diye konuştu.

Beslenmenin kalp rahatsızlıklarının ortaya çıkmasındaki rolününü yadsınamayacağını ifade eden Akdemir, sağlıklı bir kalp için sağlıklı beslenmenin şart olduğunu söyledi. Özellikle tuz ve şekerden kaçınılması gerektiğini belirten Akdemir, “Yüksek tuz kullanımı en temel yanlışlardan birisi. Maalesef ülkemizde normalin 3 katı daha fazla tuz kullanılıyor. Bu da kalp ve damar hastalıklarını tetikliyor” ifadelerini kullandı.

Alınacak küçük önlemlerle kalp ve damar rahatsızlıklarının önlenebileceğini belirten Prof. Dr. Ramazan Akdemir, kalbimiz için şu tavsiyelerde bulundu:

  • Sağlıklı bir kalp için sağlıklı beslenme şart. Sağlıklı ve doğal besinlerle beslenin, şekeri ve tuzu azaltın.
  • Fazla kilolardan kurtulun. Kilo vermek kadar sağlıklı bir kiloyu korumak da önemli. Sık sık kilo alıp vermek de kalp sağlığına zararlı.
  • Fiziksel aktivite şart. Aşırıya kaçmadan hafif ya da orta düzeyde, yaşa uygun egzersiz kalbimizi güçlendirir.
  • Sigara kesinlikle içmeyin ve içilen ortamlardan uzak durun.
  • Hayatınızdan stresi çıkarın. Unutmayın stres öldürür, stres kanser yapar, stres kalp krizi ve tansiyon yapar. Stresten kurtulmak için kendinizle, ailenizle, eşinizle, dostunuzla ve yaşamla barışık olun.
  • Rutin kontroller yaptırın. Aile hikayenizde diyabet ve yüksek tansiyon varsa 30 yaşından itibaren bir kardiyoloğa muayene olun.

 

16/04/2015 – HAY

20 kez görüntülendi.
16 Nisan 2015 - 10:28