Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Proje Eğitimi

Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Proje Eğitimi
10.04.2015
713
A+
A-

Eğitim Bilimleri Enstitüsü tarafından 7-9 Nisan 2015 tarihlerinde, Enstitü Toplantı Salonunda, gün boyu süren bilimsel araştırma projesi hazırlamaya yönelik bir dizi eğitim verildi.

Doktora mezuniyet şartı olarak, proje hazırlama zorunluluğunun getirilmesinden sonra, tüm doktora öğrencilerine projenin ne olduğu, nasıl hazırlandığı ve nerelere başvurulduğu konusunda Doç. Dr. M. Barış Horzum ve Yrd. Doç. Dr. Özcan E. Akgün tarafından ayrıntılı ve uygulamalı sunumlar gerçekleştirildi.

Özellikle henüz yeterlik sınavına girmemiş doktora öğrencilerine yönelik ve üç oturumda gerçekleşen eğitimin ilk oturumunda Prof. Dr. İsmail Güleç, akademisyen sorumluluğu başlıklı bir konuşma yaptı. Prof. Güleç, konuşmasında bir akademisyenin önce kendine sonra da çalıştığı bilim dalına, topluma ve doğaya karşı sorumlulukları olduğunu söyledi. Bu sorumlulukları taşımayan birinin hazırlayacağı projenin, verimli ve bereketli olmayacağını ifade eden Prof. Güleç, etik konusuna da değindi. Etik kelimesinin anlam değerinin, ahlak kelimesinin anlamı kadar geniş ve muhtevalı olmadığını ve bu yüzden etik olmamanın birçok kimse tarafından yüz kızartıcı bulunmazken ahlak dışı olmanın yaptırımının daha kuvvetli olduğunun üzerinde duran Güleç, sonra etik yerine ahlak kelimesinin kullanılmasının gerektiğini söyledi. Konuşmasını, akademisyen ahlakı konusunda bilgiler vererek tamamladı.

Eğitim Fakültesi Proje Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Barış Horzum ise proje yazma ve başvuru süreçleri ile ilgili bir sunum gerçekleştirdi. Bilimsel yayının niteliği ve kabul edilebilirliği hususunda güncel birçok detayın paylaşıldığı sunumda, doktora öğrencilerinin başvurabileceği projeler hakkında da önemli bilgiler verildi.

Son oturumda Yrd. Doç. Dr. Özcan Erkan Akgün, proje başvurularına ilişkin deneyimlerini paylaştı ve nitelikli bir projenin özellikleri hakkında bilgiler verdi.

Doktora öğrencilerine proje hazırlama konusunda farkındalık oluşturma ve Ar-Ge çalışmalarına teşvik amacıyla gerçekleşen eğitimin sonunda doktora öğrencilerinin etkileşim içinde olabileceği kişi ve kurumlara dikkat çekildi. 


713 kez görüntülendi.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.