Çocuklar İçin Büyük Aile Erzurum’da

26 Haziran 2018

Sakarya Üniversitesi tarafından daha elverişli bir eğitim amacıyla geçtiğimiz eğitim-öğretim yılında oluşturulan “Büyük Aile” modeli, Erzurum’da da uygulanmaya başlanacak.

Erzurum Atatürk Üniversitesi Vakfı Özel Okulları yöneticileri, 2018 yılı Mart ayı içinde uygulamayı yerinde görmek amacıyla Sakarya Üniversitesi Vakfı Özel Okullarına bir ziyaret gerçekleştirdi. Yapılan bu ziyaretin ardından 21-23 Haziran tarihleri arasında SAÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Firdevs Karahan, Prof. Dr. Mustafa Koç, Doç. Dr. Tuncay Ayas, SAÜ Vakfı Özel Okulları Kurucu Temsilcisi Genel Müdür Kemal Sarı, Uzm. Cevdet Tellioğlu ve Büyük Aile Esnek Öğrenme Anlayışına Dayalı Kalıcı Bütünleşik Kalıcı Öğrenme Modeli Proje Sınıf Uygulama Öğretmeni Seval Acun Abdullah’ın katılımı ile Erzurum Atatürk Üniversitesi Vakfı Özel Okullarına ziyaret gerçekleştirildi. Karşılıklı ziyaretlerde iki üniversite akademisyenleri ve uzmanları tarafından ortaklaşa gerçekleştirilen çalıştay ve atölye çalışmalarının ardından modelin, 2018-2019 eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak Erzurum’da okul öncesi, ilkokul ve ortaokullarda uygulanmasına karar verildi.

Büyük Aile Projesi nedir?

“Büyük Aile Esnek Öğrenme Anlayışına Dayalı Kalıcı Bütünleşik Kalıcı Öğrenme Modeli” 2017-2018 eğitim-öğretim yılında SAÜ Vakfı Özel Okullarının Ana sınıfında üç ve ilkokul birinci sınıflarda üç olmak üzere toplam altı sınıfta uygulanmaya başlandı.

Uygulamanın özü, süreç öncesi, süreç anı ve süreç sonrası olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır. Süreç öncesinin temel amacı, belirlemektir. Belirleme sürecinde her bir öğrencinin olabildiğince her yönü ile tanınması, kendisine, ailesine, öğretmene veya öğretmenlere tanıtılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda, her bir öğrencinin sahip olduğu, fakat hiç kimsenin bilmediği ve gerektiği kadar önem vermediği “Öğrenme Stilleri” belirlenmektedir. Daha sonra her bir öğrencinin bilişsel, duygusal, psikolojik, davranışsal, sağlık öz geçmişi, akademik öz geçmişi ve demografik profilleri belirlenmektedir.

Ne bildiğini bilen, inanan, kendine ve başkasına inanan çocuklar

Süreç öncesinde, öğretmen her bir öğrenciye ilişkin sahip olduğu bilgilere dayalı olarak, dersi, derse ilişkin materyalleri, uygulanacak eğitsel etkinlikleri ve bu süreçte ortaya çıkabilecek istenmeyen davranışların ortaya çıkmasını önleyici çalışmalar yapar. Bir başka deyişle, bu modelde öğretmen dersi ders öncesinde işler. Süreç anında ise öğretmen her bir öğrencinin öğrenme sürecine, isteyerek, merak ederek, hazır olarak, korkmadan ve dikkatli bir şekilde katılımını sağlar ve öğrencilerine rehberlik eder. Süreç sonrasında ise ne bildiğini bilen, bildiği şeye karşı ve süreçteki bütün faktörlere karşı olumlu tutumlara sahip olan öğrencide istendik davranışlar oluşacaktır. Bir başka deyişle sürecin sonucunda, bilen; ne bildiğini bilen, inanan, kendine ve başkasına inanan ve davranan, ne zaman nerede ne yapacağını bilen çocuklar yetişiyor.

Sakarya Üniversitesi Rektörlüğünün onayı, Eğitim Fakültesinin öncülüğü ve SAÜ Vakfı Özel Okullarının desteği ile 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, çalışmada belirtilen eğitim kademeleri ve sınıf düzeylerinde uygulanan modelin sonucunda bazı sonuçlara ulaşılmıştır. İlkokul birinci sınıf öğrencileri, okuma ve yazma becerisini daha kolay ve daha erken zamanda kazanmıştır. Öğrencilerde sosyal yaşam için hayati bir değere sahip olan, iş birliği, paylaşma ve güven duygusunun geliştiği gözlenmiştir. Çocukların birbirlerini olduğu gibi kabullenme düzeyleri artmış ve bu durum çocukların benlik gelişimini olumsuz etkileyen etiketleme olgusunun ortaya çıkmadığı gözlenmiştir. Dönüşümlü liderlik ve yapılan eğitsel etkinliklerde aldığı görevler sayesinde, her bir öğrencide aidiyet duyguları gözlenmiştir ki, bu duygu birçok olumsuz davranışın orta çıkmasını engelleyen en temel duygudur.

Çocukların okula isteyerek, merakla ve güvenle geldikleri gözlenmiştir. Velilerin okulla ve öğretmenle daha doğru, düzenli ve tutarlı bir iletişim içinde olduğu gözlenmiştir. Zümre öğretmenlerinin hem kendi içinde hem de zümreler arasında etkin, işlevsel, düzenli ve tutarlı bir işbirliğinin ortaya çıktığı gözlenmiştir. Öğrencilerin, yeni deneyimlere açık, istekli, meraklı, anda olarak ve dikkatli bir şekilde bilinçli bir farkındalığa gidecek bir sürece girdikleri söylenebilir. Bu modelde öğrenci, bir başka öğrenci ile değil kendi ile yarışıyor, başkasını değil kendini aşmaya çalışıyor. Çünkü nerede olduğunu ve nerede olabileceğini en iyi o biliyor ve bilecektir.

26-06-2018 / ST

1.177 kez görüntülendi.
26 Haziran 2018 - 16:22