Arçelik Yöneticisi SAÜ’de Pazarlama Stratejilerini Anlattı

07 Aralık 2011

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Endüstri Mühendisliği Kulübü tarafından SAÜ Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen geleneksel 6. Mühendislik Haftası’nda konuşan Arçelik A.Ş Pazarlama Yöneticisi Mehmet Tüfekçi, Arçelik’in dünü ve bugünü, pazarlama stratejileri ve geleceğe yönelik hedeflerini anlattı.

Öğrencilere tavsiyelerde bulunan Tüfekçi, “Hayatta, görebileceğiniz çok küçük farklar, size çok önemli sonuçlar getirebilir” derken, öğrencilere karşılaştıkları olayların farklı yönlerini keşfetmelerini, ayrıntılara dikkat etmelerini tavsiye etti. Öğrencilere mümkün olduğunca farklı alanlarda çalışmalarını ve daima pozitif düşünmelerini öneren Tüfekçi, şöyle konuştu : “İşinizi yaparken mutlaka olumlu düşünün,  her zaman bardağın dolu tarafına bakın.”

İngiltere’de Buzdolabı Pazarının Lideriyiz

Arçelik’in ve diğer iştiraklerin de bağlı olduğu Koç Holding’in tarihinden ve günümüze kadar geldiği noktadan bahsederek konuşmasına başlayan Tüfekçi, hali hazırda Arçelik’in Çin’den İngiltere’ye kadar satış ve üretim merkezleri olduğunu, dünya çapında 19 bin çalışana ulaştıklarını söyledi. Dünyada ve Avrupa’da beyaz eşya ve elektronik eşya alanında şirket alımlarıyla pazar paylarını büyüttüklerini ifade eden Tüfekçi, Arçelik’in uluslararası markası Beko’nun, İngiltere buzdolabı pazarının lideri olduğunu vurguladı. Tüfekçi, Güney Afrika’nın Arçelik’i diye tabir ettiği “Defy” markasının da satın alma işleminin geçen hafta bittiğini müjdeleyerek, Afrika pazarında da güçlü bir şekilde büyüyeceklerini belirtti.

Arçelik’in ne kadar büyüdüğünü sayısal verilerle de gösteren Tüfekçi, Arçelik’in net satışları 1990 yılında 38 milyon iken,  2010 yılında yaklaşık 6,5 milyar Türk lirasına ulaştığını, toplam üretimin 3.5 milyondan 22 milyona, çalışan sayısının 3 milyondan 19 milyona ulaştığını ve ihracatın ise, 20 milyon dolardan yaklaşık 2.2 milyar dolara çıktığını vurguladı.

Kendi Teknolojimizi Yarattık

“AR-GE çalışmaları sayesinde kendi teknolojisini üreten Arçelik A.Ş.  patent konusunda da kendini göstermekte” diyen Tüfekçi,   yaklaşık 2 binin üzerinde patentle bu alanda en çok patent alan kuruşlardan bir olduklarını belirtti.

Beyaz eşya pazarının en önemli hedefinin, hane sayısının oluşturduğunu anlatan Tüfekçi, İngiltere’de buzdolabı satışları pazar payları Türkiye’den düşük olmasına rağmen birbirine yakın satış rakamları olduğunu; bunun nedenin ise, Türkiye ve İngiltere aile yapısının farklılığından kaynaklandığını söyledi. Türkiye’nin nüfusu İngiltere’den fazla olmasına rağmen hane sayısının daha az olduğunu söyleyen Tüfekçi, İngiltere’de bir hane başına 1.7 kişi düşerken, Türkiye’de bu oranın 4.8 olduğunu,  bunun da kalabalık aile yapısından kaynaklandığını söyledi.

Türkiye’deki hanelerin çok farklılaşacağını ve hane sayısında önemli bir büyüme beklediklerini ifade eden Tüfekçi, son günlerde daha küçük daire tipi inşaatlarda artış olduğunu, tek başına yaşamak isteyen insanların çoğaldığını ve bununla beraber hane sayısının hızla artığını aktaran Tüfekçi, “Her hane bizim için yeni bir buzdolabı, yeni bir çamaşır makinesi demek” dedi.

İnternet Sitemizi Günlük 500 Bin Kişi Ziyaret Ediyor

“Dünya üzerinde 2.9 milyar internet kullanıcısı var” diyen Tüfekçi, internet kullanımının hem Türkiye’de hem de dünyada sürekli arttığını, buna paralel olarak online ticarette bir yükselme olduğunu söyleyen Tüfekçi,  bu verileri de dikkate alarak bir bayi satış noktası olarak internetten satışa başladıklarını belirtti. İnternetten satışa yeni başlamalarına rağmen, internet sitelerinin günlük yaklaşık 500 bin tıklamaya ulaştığını vurguladı.

07/12/2011 – AB

150 kez görüntülendi.
07 Aralık 2011 - 8:50