Akit (26.09.2012) : Alkol Bataklığı

26 Eylül 2012

Dizi ve reklamların alkolü özendirdiğini ifade eden uzmanlar, hükümetin sigara konusunda olduğu gibi alkol konusunda da yasal düzenlemeye gitmesini istiyor. Alkol kullanma yaşının 11’lere indiğini belirten Yeşilay Cemiyeti Başkanı Av. Muharrem Balcı, dizi ve filmlerdeki içki sahnelerinin toplumu etkilediğini söyledi. Sakarya Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Başkanı Prof. Dr. Sami Şener ise, ‘Alkol sorunu bireysel değil, toplumsal bir sorundur. Burada en büyük iş sivil toplum kuruluşlarına düşmektedir. Bilinçsiz bireylere dersler verilerek alkolün zararı öğretilmelidir. Alkol kullanan birey bilincini kaybetmekte ve bunun sonucunu ise toplum çekmektedir. Devletin gerekli organları bu işin üzerinde durarak bir an önce çözüm bulmalıdır.Bu durum Türkiye’deki toplumsal yapıyı da bozmaktadır. Aile büyüğünün içki içtiği yerde çocuk onu rol model olarak almakta ve ileride alkolle tanışmaktadır. Alkol bunun yanı sıra televizyonda, medyada da gizlenmeden açıkça afişe edilmektedir. Yerli veya yabancı sinemalarda alkol cesaretin, büyüklüğün, delikanlılığın bir simgesi gibi gösteriliyor. Kederlenen ve yahut sevinen karakterler alkol kullanıyor. Bu da o filmi izleyen bireyin bilinçaltına yerleşerek ilerde kullanmasına neden oluyor. Örfümüz ve adetimizde bu gibi toplumsal sorunlar yer almamaktadır. Batı özentisi tipler ellerinde içki şişesiyle kalabalıkta rahatça dolaşabiliyor. Toplumda içki içenin modem olacağı algısı oluşturuluyor. Bu durum aksine geri kalan toplumların bireysel değil genel bir sorunudur. Alkol veya tütün firmaları kâr yapacak diye geleceğimizi kurban etmemeliyiz’ dedi.

Akit Gazetesi – 26 Eylül 2012

6 kez görüntülendi.
26 Eylül 2012 - 8:18