Akademik Genel Kurul Toplantısı

20 Haziran 2013

Sakarya Üniversitesi Akademik Genel Kurul Toplantısı, Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Sakarya Üniversitesi Akademik Genel Kurul Toplantısı 19 Haziran Çarşamba günü SAÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Sakarya Üniversitesi’nin yeni ders planları, bilimsel araştırmalar, stratejik plan, akademik takvim gibi konuların görüşüldüğü Akademik Genel Kurul Toplantısı’na SAÜ’de görevli tüm akademisyenler katıldı.

Dünyanın Her Üniversitesi’nden Akreditasyon Alabiliriz

Akademik Genel Kurul Toplantısı’nın açılış konuşmasını yapan Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas, başarılı bir dönemi daha geride bıraktıklarını ve bunda emeği geçen herkese teşekkür etti. Sakarya Üniversitesi olarak stratejik planlarını yenilediklerini dile getiren Rektör Prof. Dr. Elmas ‘ Üniversitemiz EFQM Belgesi almış bir üniversite fakat biz belge almak için çalışan bir üniversite değiliz, çalışmalarımızla en iyi yaparak başvurduğumuz her belgeyi alabilecek bir üniversiteyiz. Bugün yaptığımız çalışmalarla dünyanın bütün üniversitelerinden akreditasyon alabilecek düzeydeyiz’ diye konuştu.

Akademik Personelin yurtdışı çalışmaları, akademik personelin yabancı dil eğitimi ve ihtiyaç olan kitapların temin noktasında bütçe sınırı koymadıklarını ifade eden Rektör Elmas ‘Yeni yaptığımız düzenleme ile sadece akademik personelin değil yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin ihtiyacı olan kitapları temin edeceğiz. Akademik Personelimiz için 10 tane yabancı hocanın ders vereceği yeni bir İngilizce kursu başlatıyoruz’ dedi.

Yönetmelikteki Değişmeler ve Akademik Takvim

Ders plan ve içerikleri, yönetmelikte yapılan değişmeleri, öğrenci görüşleri ve akademik takvim hakkında bir konuşma yapan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Ali Yalçın, 15 Temmuz tarihine kadar bölümlerin ders içeriklerini düzenlemelerini, ortak derslerin düzenlenmesi, ders koordinatörlerinin işletilmesi, Birim-Bölüm-Kişisel web sayfalarının gözden geçirilmesi, eksikliklerin tamamlanması (Yabancı dil vs) ve teknik problemlerin SABİS’e iletilmesi, öğrenci stajları için program koordinatörü atanması gerektiğini söyledi.

Senato da alınan kararlar doğrultusunda yönetmelikte değişikliğe gidildiğini söyleyen Prof. Dr. Yalçın ‘ÇAP ve 3,00 ortalaması olan öğrencilerin, dönemde 30AKTS’ye ek olarak 15 AKTS(yani 3 ders daha) alabileceklerini bu sayede başarılı öğrencilerin mağduriyetlerini giderdiklerini, derse kayıt sürecinde, alıp başarısız olunan derslere öncelikli kayıt yaptırılması zorunluluğunun kaldırıldı.  Mevlana-Erasmus-Farabi-ÇAP-Farklı bölümlerden ders alma ve aktarmalarda AKTS uyumsuzluğu durumlarında, ders saati veya kredisinin esas alınacak’ diye konuştu.

Derse yazılma konusunda en önemli farkın derse yazılma ve eğitim-öğretim başlangıcı arasında bir haftalık fark olduğunu söyleyen Prof. Dr. Yalçın ‘Bu bir haftalık boşlukta öğrencilerin derse yazılmada yaşadığı sorunlarının ve mağduriyetlerinin giderilmesi için ayırılmalı’ dedi.

Stratejik Plan Uygulayan Öncü Kamu Kurumuyuz

Sakarya Üniversitesi’nin 2014-2018 stratejik planını Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Musa Eken verdi.  Sakarya Üniversitesinin yeni stratejik planı hakkında bilgi veren Eken ‘Sakarya Üniversitesi stratejik planı, kamu kurumları arasında uygulayan öncü bir kurumuz’ diye belirtti. 20 Haziran- 5 Temmuz tarihleri arasında tüm akademik ve idari birimlerin 5 yıllık hedeflerini, faaliyet ve projelerini ve bütçelerini belirlemesi gerektiğini söyledi. Önümüzdeki 5 yıl için yeni misyon ve vizyon, 8 stratejik amaç, 44 tane de hedef belirlediklerini belirtti.

Bilimsel Araştırmalar

Yurtdışı ve yurtiçi destekleri ve BAPK proje destekleri bütçeleri konusunda bilgi veren Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Fatih Üstel ‘Devam eden 156 proje var, 2013 yılı içinde 83 projenin kabul edildi. Teknokent yeni binası ve merkez laboratuvar inşaatlarımız 1-2 ay içinde tamamlanacak. Bu konuda rektörlüğümüzün yüksek derece de destekleri var’ dedi.

Prof. Dr. Üstel konuşmasının devamında Bilimsel Araştırma Projelerinde başvuru dönem ve süre şartının kaldırıldığını, yüksek lisans ve doktora tez projelerinde başvuru dönem şartının kaldırıldığını, Patent alımına yönelik hizmet alımı konusunda görüşmelerin devam ettiğini, lisans araştırma programında 27 öğrencinin desteklendiğini ve devam edeceğinin altını çizdi.

SABİS

Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak son olarak SABİS hakkında bilgi verdi. SABİS mobil uygulamasının yapıldığı belirten Prof. Dr. Kocabıçak, googleplay’den indirilerek, öğrenci ve akademik personelin uygulamadan faydalanabileceğini söyledi.

Konuşmaların ardından Rektör Prof. Dr. Muzaffer Elmas ve Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Mehmet Ali Yalçın, Prof. Dr. Fatih Üstel ve Prof. Dr. Musa Eken, öğretim üyelerinin sorularını cevaplandırdı.

Sunumlara Ulaşmak İçin Aşağıdaki Linklere Tıklayınız…

Akademik Genel Kurul

AGK_Lisans Degerlendirme

20/06/2013 – CP

3 kez görüntülendi.
20 Haziran 2013 - 11:55